Hundutställning i Norrköping.

Huvaligen, nu är jag urblåst. För vindar har det varit, att ha någon koll på frillan var under inga omständigheter tal om. Men tur var iaf, att vi slapp regn! Vi var bänkade påplats redan straxt efter åtta. Och redan virrde det omkring massa hundar, hundägare, domare och ringsekreterare.

Man kände sig lite bortkommen. Vilket iof inte var så himla konstigt. Vi satt på plats vid Collieringen iaf, eller rättare sagt ring nr. 21 där långhårig collie var första rasen ut. :) Vilket kändes bra då man inte behövde sitta och vänta så länge. Det var massa fina Collies.. ÅH! ångar verkligen inte mit rasval. Inte en blink. Känns så bra!

Hann ju även träffa Anneli en liten snabbis, vilket var trevligt. Även om man kände siglite ivägen, speciellt när jag skulle säga hejdå. Då jag inte fattar att minuter går så fort och jag inte kan knipa igen matintaget. Menblev i allafall bestämt att jag ska åka dit på Torsdag, (hoppas veckan går fort.)

Förövrigt kommer Filip hem på torsdag vilket ska bli mysigt! På Onsdag börjar valpkursen! Hade nästan glömt bort det. Får se hur det blir. Hoppas att det är lite trevligt folk, och nyttig kunskap. Synd bara att kursen startar innan jag hinner få hem Enso, så att det blir X antal gånger som jag får gå på kursen utan honom. Fast första gången var ju utan valp. Och sedan hade de ingen åldersgräns när man tidigast fick ta med dem. Men jagkänner ju att det absolut är viktigast att han får lära känna mig, och sitt nya hem ordentligt först. Så att han blir en riktigt trygg liten indivd. Jag ska ju inte skjuta under stolen med att jag längtar hjärtat ur kroppen över att få hem honom. Förutom min tillsynes redan stora kärlek till denna lilla ludna varelse, så har jag ju även en förkärlek till matriella ting. Vilket Enso kommer erhålla, då krutet ligger där för tillfället.

Och på hundutställningen fanns det såklart miljontals, (nej nu kanske jag överdrev, tusentals ska det vara!) hundartiklar. Vilka jag bara var tvungen att kolla igenom massa,massa gånger. Och fast man tycker man har mycket. Så kan man aldrig ha allt ?. Huh.

Det som införskaffades var, Två leksaker, båda med pipljud (fast ganska behagliga sådana.). Gröna musen? köpte mamma, Samt koppel+halsband. Sedan Köpte jag ett utställningskoppel. Vilket iaf ska användas på inoff valputställningen i Mjölby. Sedan får vi se hur lång min utställningskarriär blir.Jag tror att jag kommer vara så nervös så jag, ja jag vet inte vad. Fast det kanske inte är så farligt o nervöst som det ser ut ?.
Det är ju bra att det finns, så att hundarna kan bli bedömda av en raskunnig domare, så att rasen får en god utveckling. Speciellt bra kan jag tycka att det är för uppfödare, och uppfödningsgrupper, då man får konkret feedback på sitt avelsresultat. Föresten så inhandlades det även en "snuttefilt" som ska medtas till Ensos mam+sys. ;D

(Hoppas att det är någorlunda rättstavat, orkar inte kolla igenom. Batteriet i tangentbordet hållet nämligen på att lägga av, så att bokstäver har hoppatsöver och säkert fördubblats lite överallt, men hoppas på överseende. Jag är dödstrött så orkar inte kolla igenom).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0