Lite pyssel.

Jaoe, gårdagen bestod av lite småpyssel. Jag fixade nere i groventrén och satte upp krokar, att hänga kopplen och torkdukarna på. Vilket såklart innebar att jag fick sy på hängare på torkdukarna först. Sedan satte jag upp nät i "gluggen" vid garaget. Händiga mig må jag säga! Filip sa ju att det bara är att slå hårt somtusan så att mälorna tar fäste i virket, men samtidigt akta fingrarna. ;) oh yes. alla fingrar i behåll. Jag behöver inte tilläga att det är filip som är byggare som står för byggnads biten i vårt förhållande ? men va tusan, jag är inte så dum jag heller. Är ju filip (och jag) som byggt staketet och grinden. Vilket min del iof mest bestod av att bestämma och hålla saker, haha.

Sedan så har jag fortsatt på mitt syprojekt - fällen. Som ni ser här nedan. Grejen är ju att jag sydde på halskydd på fällen som ligger i buren för att den skulle ligga på plats. Och så blev det lite kvar. Så då tänkte jag att ajg lika gärna kunde sy på de bitarna på den andra fällen som ska ligga på golvet. Ett jäkla projekt eftersom jag klippte dem i småbitar så att de ska få en stor täckande yta. Men det blir nog bra.

Sedan så fixade jag Ensos försäkring igår.
Blev som sagt IF.
Med:
Vetrinär extra (högsta inom vetrinärvård)
Liv - med användbarhet (inköpspris 10.000 kr) (högsta livförsäkringen)
Och fasta självrisken på 4.ooo.
Vilket ger en årskostnad på    2 015 kr.

Det kändes lika bra att ta det bästa av allt, för då vet man att man har det.
Och vad spelar några tior mer eller mindre i månaden för roll.






Får se vad det blir jag tar mig för idag. Finns mkt som behöver göras, endel roliga saker, andra mindre!
(som tex. min garderob som jag aldrig kommer till skott med, den behöver tokrensas.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0