Middags aktiviteter

Idag fick Enso spåra upp sin lunch.
Jag knallade iväg med en påse uppblöt mat i ena handen, och en leksak i andra handen. Och såklart en vovve. Vi begav oss ner till fotbollsplanen där Enso fick sitta och vänta, medans  jag var i dungen intill och gick ett spår till honom.. Med middagen som avslut.

Efter det så lekte vi massa på fotbollsplanen, kastade frisbee och tränade lite sitt-ligg stanna.. men bara lite.. Fast det fanns gott om störningar, med folk som gick runt omkring. Och träning ger faktiskt resultat. Enso blir bättre och bättre på att inte bli helt tokig när det kommer något annat folk. BRA! ;d Det är lite lagom kul att ställa sig ute på gräset med en tvåbening till hund. Alla vill ju faktiskt inte hälsa, till ensos förtvivlan.

Sedan när jag tyckte att spåret legat till sig lagom länge så fick Enso spåra.
Vilket han klarade i ett naffs. Var inte så långt, kanske bara 30m. Men alltid något!




Sitter så snällt och väntar på matte.. :)




Min lilla snygging!



Här hade maten hittats!, smaskens sade Enso! :)
Det bjöds på kyckling och ris, och det fodret luktar mycket mer än lamm och ris. Smakar säkert godare med för han är som galen! ;d

Kommentarer
Postat av: Carina

Har tränat mycket på sitt/ligg kvar öch även på sista tiden STÅ detta har säkert gjort det lättare för Enzo att vara stilla. Sen mutar jag honom med korv :-)

2009-11-10 @ 19:06:43
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0