Skogstur,

Vi begav oss somsagt iväg för att införskaffa hundmat, men då var den sorten jag ville ha (kyckling och ris) slutsåld! ;/. Suck! Men han skulle ringa och beställa hem. Så skulle de kanske komma till fredagen. Så får återkomma dit. Fast snällt av han att beställa hem det åt mig. Och jag tänkte att det var nog lugnt för trodde att jag hade mer mat hemma än vad jag hade.. Men till min upptäckt hemma så hade jag bara mat till ikväll och imorgon bitti. Så blir till att åka till city cross och nödhandla något! ;p.. Får nog bli doggy. Det vet jag ju att han äter iaf..

Spåret i skogen däremot gick inte riktigt som jag tänkt mig. Utan det blev mer uppletande, fast vilket helt och hållet bara är mitt och lite mammas fel. Spåret med godis i slutet gick bra, där spårade han hela tiden och rätt. Fast sedan när han skulle spåra efter mamma så drog han också iväg som ett skott, men efter en stund på spåret så styrde han iväg mot massa granar och promt skulle igenom där.. Fast där kan ju inte mamma ha gått tänkte jag?.. så jag förde ut honom och gick en bit bortåt, vilket han blev jätte förvirrad av och inte hittade något och spåra.. Så då började han skutta omkrng och söka i luften istället.. Vilket slutade med att mamma fick ropa på honom en gång och så hittade han henne som en kanon.. Och var satt hon då? joo på andra sidan gransnåret.. Alla rätt till Enso, och minuspoäng till matte som förvirrade stackars Enso. Liknande blev det när han skulle spåra efter Erik och mamma trodde hon visste vart han tagit vägen.. ikke sa nikke. Enso hade rätt.

Så nästa gång får vi komma ihåg att ta med klämmor med plastband i som man får sätta ut, så man ser vart den andre gått... ;p Så det så! Måste fixas. Även redig spårlina och sele måste införskaffas.. Fast sele känns lite halv kul nu när han fortfarande växer så mkt.. Men å andra sidan så är nog spårningssäsongen snart över.





Ensos spårslut, innehållande korv och knäckebröd.  :)



Kom igen då matte!, framåt marsch! ;p

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad kul att spåra! Hur har du lärt dig det?

Texas har börjat nosa runt galet mycket (och slutar oftast i en lövhög, där han sen ska äta gräs och jord och lera osv osv) men det vore kul att låta honom få göra det lite mer organiserat. Även om jag inte är helt säker på att han skulle klara det. Jag har försökt med godissök men han är kräsen och tappar fokus fort. Men det kan ju säkert bero på att jag gör fel på något sätt.



Vad ger du Enso för mat? Jag är nyfiken. Hundmat är ju rena djungeln!

2009-11-03 @ 20:23:05
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Ingela Sillvander

Hej!

Vad söt din collievalp är!

Kanske till våren blir det en till mig.

2009-11-03 @ 20:35:43
Postat av: Carina

hihi hundar är smartare än vad vi människor är. Hur mycket mer ska han växa??

2009-11-04 @ 10:23:59
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: linaa

Vad söt han är<3

2009-11-04 @ 17:34:19
URL: http://linaabjornemalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0