Jag blir galen, på mig själv!

Tror ni att jag tog tag i garderoben? naaeeee.



Jag har ju faktiskt en hund, och det är mycketmycket roligare!! ;D

Så mamma, jag, erik och Enso begav oss upp til vattentornsskogen.
På lite spåååår! wiiie.

Jag gick i förväg och så lämnade jag kamera fodralet där Enso skulle börja spåra mig.
Så han fick lukta på det och så skickade mamma iväg honom på spår.. Detta tyckte jag skulle bli intressant eftersom han inte hade sett mig gå iväg in i skogen där.. Och mamma aldrig spårat med honom.
Men hon sa spåra och släpte honom lös, och efter att han hade sniffat till två gånger på fodralet så var det hundranitto iväg genom skogen. Och jag hade faktiskt gått iväg en bra bit in i skogen och satt och tryckte bland blöta buskar och träd. Och rätt som det är så kommer det en skuttandes älsklingsenso mellan buskarna. Och det blev ett kääärt puss och kram kalas, och massa godis och bus! min duktiga lilla skatt.

Sedan fick Erik gå iväg in i skogen och vi lekte med Enso, sedan gick in där han markerat spåret och släppte Enso för spår. Och hopp iväg.. Lite läskigt tyckte jag för hade ju ingen aning om vart Erik hade gömt sig. Men han blev hittad! ;P

Efter det så blev det ett riktigt motivationsspår för mamma, hon gick iväg och nu anande ju enso vad som skulle ske och han tycker ju att det är såå roligt! Så han gnällde och pep och var helt galen, jag ljuger faktiskt inte när jag säger att jag knappt kunde hålla honom.. Och när han släpptes för spår, så var det full fart!

Till sist så var ju jag sugen på att gå ett litet spår till, så jag stack iväg och mamma lämnades med en spårsugen valp i andra änden av kopplet, som gav henne ett rejätl träningspass innan det blev spårsläpp. Och där satt jag långt bort inne i snåren och fick se en super ivrig liten räv komma rusandes mot en med nosen i backen ;D

Min dukting!


Sedan busade Erik och Enso lite på gärdet innan det var hemdags!



Här kommer lite bildbevis!




Mina fina stövlar ;p



Enso väntar på att få spåra,




Enso hittade något spännande.



En trött Enso på gärdet efter massa bus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0