Enso 6,5 kilo! :)

Yes, det är vad vågen stod på igår. Är det mycket eller lite? inte vet jag. Det ser ut att vara lagom iaf, hehe.
Han har växt ganska mycket ändå sen jag hämtade hem honom tycker jag,
främst tycker jag att han har fått långa ben, hehe.

Enso är jätteduktig på nätterna, sover hela nättena + håller sig, och vaknar inte till förens framåt sjutiden.
Det gillas starkt! För även om det inte gjorde någonting att springa ut vid femtiden så är det mycket skönare att slippa :) Både för mig och honom tror jag.


Vad har vi gjort i helgen då?
Hm, i fredags gjorde vi inte så mycket. Filip och jag myste med Enso och var ute i trädgården och busade.

I lördags var Fille, jag och tobias iväg på Husbyfjöl marken + cloetta. Trevligtrevligt. Handlade lite filmer, block, reflexer osv. Lite smått. Sedan på kvällen bar Filip och jag med Enso upp till vattentornsskogen så fick han strosa omkring där uppe lite. Det tyckte han var jättespännande. Jag ville ju öva och se lite hur följsam han är när man går iväg sådär och han är lös. Och det fungerade jättebra.

Igår åkte vi som sagt hem till filip. Det fungerar jättebra att åka bil med Enso nu *pepparpeppar*.
Hemma hos Filip var vi ute och lekte i trädgården, samt tog en tur till Måndalen. Så Enso fick trallarunt lite i skogen där med. Och även det gillades, brabra! fast vilken hund gillar inte att vara i skogen?
Sedan lagade vi lite mat och hade det mysigt, så skjutsade vi ner fille till bussen och sedan bar det av hem.



Här kommer lite bilder :)


Fille och Enso, ute i skogen!


Jag och Enso, ute i skogen.


Enso tycker att kameran är ganska spännande!





Påväg tillbaka till bilen. Och Enso i sin bur.




Lite vilostund ute i trädgården hemma hos fille, med vattenskål såklart! :)



Jag skulle också vilja sitta däruppe och äta glass..



Det är inte många stunder Enso står still och man hinner upp med kameran.


Jag kommer, jag kommer! :)




Sen fick linan åka på lite så jag fick prova hur det var.



Sen kom Enso på att det inte var så roligt att springa med lina på sig och mig i andra änden. Så då fick det bli lite dragkamp istället.


Fast sedan fick han ju syn på den spännande vattenslangen :)








Sedan när vi kom in så slocknade han direkt. Men ville han ligga på filten? somvanligt inte! haha


Och när Enso sov, passade Filip och jag på att laga mat.
Hemalagade skinkschnitzlar + tillbehör! Mums


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0