Får passa på när solen skiner!

Som sagt, ta vara på solen! Fast jag hoppas att det blir en riktigt härlig och solig höst. Där man kan pulsa omkring i löven i skogen. Mysigt! Sedan komma in och dricka lite te och bara njuta. Det märks att det börjar bli höst, på bara några dagar har träden börjat tappa löv. Luften blir också kyligare och kyligare.

Men nu hoppas vi på en härlig höst och sen fin vinter. Lagom kall med lagom mycket snö! Undra om Enso kommer gilla snön? det får vi se!

Jag förstår inte vart tiden tar vägen. Nu är det redan onsdag och det innebär att det snart är fredag igen. Vilket det längtas till så att man kan få lite mänsklig närhet! Av en dödstrött Filip som är ute på överlevnadsvecka i skogen.

Men nu ska jag ta och hoppa in i en dusch och fräscha till sig lite.
Sedan ikväll är det valpkurs! ska bli roligt.
Enso har tagit det lugnt och sovit mkt idag, så han ska nog vara pigg ikväll! :)



Föresten någon som har tips på bra hundgodis?
Som är skonsamt för en liten valpmage :)




Här kommer lite bilder, vissa dagar är jag visst generös med bilder. haha :)

Visst är jag söt?


Ska jag leka med bollen eller inte?, det är det som är frågan


jag kanske kan äta upp den?


Inte? men om jag lägger mig ner och gapar så stort jag kan, så kanske bollen rullar in i munnen av sig själv?



Vad detta var spännande då, det låter ju så knäppt när jag slår till med tassen.
Måste göra det några gånger till.



Kommentarer
Postat av: Trican

Hehe så du har en del jobb med pälsen säger du;).. Gissar att jag kommer få samma problem, men det är det värt!!;)

Har ni gått länge på valpkurs?? Jag ska också anmäla oss till en sådan, men det blir nog inte förrens till nästa år.. Men jag kommer vara sjukt nervös.. (hatar att alltid vara sämst på allt).



Min dag har enbart bestått av träning än så länge.. Pingis och gymmet;)..

kram

2009-09-16 @ 15:22:53
URL: http://www.metrobloggen.se/Tila
Postat av: Carina

Vad kul att gå på valpkurs. Jag och Enzo går oxå på söndagar och det är lika roligt varje gång. Jag brukar ge hundmaten som godis när han ska ha belöning på "vardagar". Ska han ha extra gott så blir det kanske korv i småbitar, bra att ha på kursen. Har oxå gjort blodpudding i småbitar in i ugn på 100grader tills dom har torkat ca 1 timme. Kan du sedan ha i fickan utan att det blir kladdigt. Lycka till på kursen

2009-09-16 @ 17:07:58
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Trican

Ja, miljöträningen är ju sjukt bra även om han är liten..

Hmm, jag skulle också hellre träna hemma ensam med hunden, jag hatar att göra bort mej, och jag skulle ju aldrig klandra hunden att det blir fel, utan mej själv.. Det är väl det värsta med kurser.. Sen att detta är min första egna hund gör att jag kommer känna mej sämre också:S

2009-09-16 @ 17:31:12
URL: http://www.metrobloggen.se/Tila
Postat av: Patricia & Duke

Sicken söt liten en :D!



/ Patricia & Duke

2009-09-17 @ 08:04:45
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Tack så mycket :D!

2009-09-17 @ 10:07:14
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0