Gårdagen.

Igår tog Filip, jag och enso en tur ut till filips mormor&morfars sommarstuga.
Den är så fin :)

De köpte den ju helt nedgången och kaputt. det fanns inte toalett eller någonting. Taken höll på att ramla ner osv. Det hade bott någon gammal gubbe där som sedan flyttat till hemmet. Huset var gult med träpanel när dom köpte det (om jag inte minns fel). Och sedan har de renoverat det totalt. Lagt nytt tag, lagt golv, bygt toalett med dusch. tapetserat, byggt kök. Putsat utvändigt och målat, bygt altan, gjort iordning trädgården osvosv. Det är jättefint!
Och det ligger jättemysigt, ute i skogen fast som lixsom bredvid massa andra stora fina åretruntbostäder, tennisplan osv. Och det finns jätte mycket fina promenadvägar och stigar. Och en av dem valde vi igår!


Här bilder på huset :)
Hela trädgården ligger lixom i etapper, jättetufft. Men jag stod längst ner och tog kort, varav de konstiga vinklarna.

  





Här kommer bilder från skogspromenaden.


Gömma godis på träden....

Varför pekar husse på den där mossiga stora pinnen?
Hans hand ser iaf mumsig ut, kanske ska ta mig en tugga?



Nämen, det luktar ju gott här. Det kanske finns något smarrigt här?


å titta, här pekar husse med. Men sjutton vad han hade krånglat till det. En brun pytteliten godis instoppad i barken på ett brunt stort träd. En riktig utmaning tänkte husse. Lätt som en plätt tyckte Enso.
Fast nästa gång får ni nog ta med er godare godis, så ska ni få se på raketfart!










Åh, så mycket löv det finns. Undrar vilket som smakar godast? Jag provar det här!


Fullt ös!




Efter promenaden var det gott med vatten! :)

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken härlig dag i skogen :-)

2009-09-28 @ 18:43:04
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Här var det också härliga promenadbilder ser jag. Visst är det underbart att se hur glada de blir när de får röja runt fritt i det fria!?



http://frejochkatterna.wordpress.com/

2009-09-29 @ 07:57:20
URL: http://www.moradietistmottagning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0