Härlig höstdag!

Åh, idag har det verkligen varit en sådan där härlig höstdag. Luften är alldeles frisk och solen strålar från en klarblå himmel. Man kan ju inte annat än att bli glad.

Och på Enso är det full fart som vanligt. Vi har börjat att mer och mer gå korta promenader. Har försökt att ta det lugnt, eftersom man vet att det inte är bra att de rör sig för mycket. Vad man hör iaf? Innan har det mest varit rastning i trädgården och vi gått något varv runt huset. Samt gått någon promenad.

Enso är ju så glad i alla människor och vill bara hälsahälsahälsa, hehe. Vilket gör att så fort man är ute och han hör någon eller ser någon på håll blir han tokig och bara ska dit. Är vi ute i trädgården så springer han till staketet och springer där framochtillbaka och viftar på svansen och skäller. Är vi ute och går så visar han med hela sin kropp vart man vill. Och försöker man locka och pocka att man ska gå åt andra håller för att man inte känner för att hälsa (och man behöver ju faktiskt inte hälsa på alla, spec sådana med luriga hundar man inte känner) punkt.

Enso och jag gick en sväng till skogen med på eftermiddagen. Och vi fick även med oss Erik, för han var hemma från skolan. Det är så mysigt uppe i skogen.

Jag skulle vilja bo på landet (riktiga landet, fast *Mantorp är ju ganska mycket landet med, speciellt såhär i utkanten.) och bara kunna öppna dörren och ha härliga skogar och långa grusvägar där man kan promenera. Och om det fanns en sjö nära, så vore ju inte det helt fel heller. Drömma kan man ju iaf!
Filip bygg ett hus åt mig!




Här kommer lite bilder från dagen på mig och min lilla busråtta som bara blir större och större.
Just nu känns det ganska otroligt att han har varit liten som ett marsvin.



Vänta, jag ska bara lukta lite här borta.


Mycket spännande i skogen.



Här luktade det mumma.



En liten godispaus på hemvägen. (faktiskt tungt att bära en över 7 kilo Enso)


När jag sitter så här fint, då får jag godis va?




  
Ganska skönt att bara sitta still och titta också.




Måste bara tala om att det verkligen hörs när Enso rör sig på nätterna, och annars med när han sover.
Han ligger nämligen inte så jättelång stund på samma ställe. Tror det beror på att han tycker att det blir varmt?
tripp tripp tripp tripp DUNS så låter det. Han verkligen slänger sig ner när han lägger sig.



Godnatt
Nu ska jag gå och pussa på min lilla rävunge och sedan ta natt. Den där sömnen är skön!
Får se vad morgondagen bjur på, hoppas fint väder! Imorgon kväll är det också valpkurs, Så Enso får vila så han orkar med alla intryck. yesyes!




Kommentarer
Postat av: Trican

Hej! Jag tänkte bara lämna ett litet tassavtryck..

Hoppas att ni får en bra dag=)

2009-09-16 @ 10:50:22
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Carina

hehe det där med att trippa rundor och sen slänga sig känner jag igen på Enzo, han gör så hela tiden framför allt nu när det har varit varmt i sommras. Fina bilder på Enso supergullig. Jag tänkte lägga upp en länkt till din sida på min blogg om det är ok, gör gärna det samma. ha det bra

2009-09-16 @ 11:46:15
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: mimmi & bamse

Mysiga bilder :) vill också bo på landet.. Fast det får bli när jag har mitt drömjobb ;)

2009-09-16 @ 14:15:09
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Trican

Tack, vad kul att du tittade tillbaka=).. Din hund är också grymt söt=) fast det är ju oftast alla valpar;)

Vad hittar ni på idag?

2009-09-16 @ 14:56:10
URL: http://www.metrobloggen.se/tila

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0