Enso kom, och Enso kom inte!

Nysss gick jag som vanligt ut på snabbpissrunda till elhuset. Och som vanligt fick Enso gå lös. Enso var superkissnödig och hade bråttom. Jag ropade efter honom, vilket jag nästan redan innan förstod inte skulle ha någon respons. Men han brukar ju lyssna galant, så jag fick kläma i lite, men han var bara fokuserad på den tillplattade snön vid gräsmattan.

När han kommer fram till korsningen ställer han sig precis på givakt som han gör när han får syn på något. Så jag tänkte attans nu är det någon bakom kröken, Så jag gjorde ännu ett "Enso" utropp, kom gjorde han inte men han stod kvar. När jag väl tar mig fram till korsningen får jag se till min fasa att det står en person med en liten vovve bara 7 meter ner på cykelbanan. I min hjärna så bearbetas tanken att nu jäklar spricker Ensos fina merit att han aldrig stuckit fram till någon människa eller hund.

Men min vovve står kvar när jag ställer mig bredvid honom så att jag kan ta tag i halsbandet. well done. Sedan blir det ledsagning i halsbandet hem till ytterdörren för Enso och kiss i trädgården.

ursch, vad pinsamt jag tyckte det var. Även fast Enso var duktig och inte sprang fram. Hundägaren tyckte säkert att jag hade en olydig vovve, för hon hörde mig säkert ropa efter honom, när jag gick bakom häcken.

Kommentarer
Postat av: Carina

Men vad skönt att han inte stack fram till den andre hunden

2010-02-07 @ 21:13:22
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0