Retriverkoppel

Jag måste slå ett slag för retriverkoppel. Jag har ett och jag fullkomligt älskar det.
Så otroligt smidigt. Att jag tycker att det är det hör nog ihop med att jag älskar att ha Enso lös och nästan alltid har honom lös mer eller mindre under promenaderna. Eftersom han då får röra sig i sin takt och jag i min, friare att gå utan att hålla i koppel och stanna var tionde meter då det kommer en luktfläck. Utan när Enso är lös så har han stenkoll på mig och lyssnar jättebra (när jag sitter fast i andra änden på kopplet behöver hanju inte ha koll...haha) Men om jag ska komma fram till saken så är det att retriverkopplet kan man lätt ta av och på och det tar minimal plats i fickan! ;D

Eftersom jag inte tycker att hundar ska ha halsband på sig när de är lösa (då de kan fastna i något om de allt mot förmodan skulle springa bort) så är det ju mkt smidigare att ta av allt i ett och det tar ingen plats. Enso har dock alltid resårreflexbandet runt halsen med telefonnummer på. Detta är dock så stort och löst så att det lätt glider av.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0