Snö! m. bilder!

Visst är det vackert, och jag fullkomligt älskar det!
& Enso med! Det är så härligt att se honom så lycklig. Vi har nyss nu varit ute i skogen och myst, Filip åkte skidor i spåret och vi hängde på och hade det trevligt, vilket även innebar massa tränig. För hundar och ungar var det fullt av ute i skogen. & allt gick kalas. Massa bilder kommer senare!

& Enso har ju blivit nästintill ett exemplar (haha, nästan) när det gäller att ha fyra ben när man möter människor inkl. barn. Och även blivit jättemycket bättre när det kommer hundar. När jag vi möter hundar så frukar Enso få kommando om att sitta, dels så får han ju en uppgift och så blir det lättare att hantera tycker jag. Han har blivit jätteduktig så nu när man möter en hund, eller alltså är inom radien för upptäckande av hund för Enso - och jag stannar så sätter han sig ner och verkligen sitter! I'm STOLT!

Idag när vi var i skogen och gick på vägen som ni så tjusigt ser nedan, så ser jag att det kommer en gubbe (eller ja, man kanske man säger?) med en stor schäfer och Ensos lilla svans börjar så sött vifta. Det är ju inte heller så att ajg ser framför mig att vi enkelt kan mötas på den lilla vägen om jag inte vill stå med snö upp till knäna.. Så jag knatar av några meter från vägen på en lite avfart och säger åt Enso att sitta så vi ser vägen, alltså mannen med schäfern som kommer (den såg också ut att önska sig Enso-hälsning överst på listan). När ekipaget kommer mitt för oss så ställer sig mannen mitt emot med schäfern och han jobbar med den så att den ska sitta ner vid hans sida och vara lugn, och jag jobbar med enso att han ska sitta hos mig och vara lugn. Snacka om bra träning! Bra vovvar! Det hela avslutades med att han önskade mig god fortsättning och jag honom detsamma, sedan gick vi åt varsitt håll.

Övriga hundar vi såg ( för Enso fick inte hälsa på någon, liksom det som var meningen med träninge) förutom schäfern var, en blodhund, två svarta labbar, en tax & en liten defus vovve.

Nyår gick även över förväntan, Enso var superlugn och trygg hemma hos familjen. Och Filip och jag hade det underbart med goda vänner och GOD mat! ;d mums!


Men nu måste jag bege mig och smörja in mannen på ryggen, eftersom han tydligen håller på att dö av smärta.



inget annat än vackert!


Snyggingen själv!




Det smakades även på lite olika saker, som grenar och granar!


Glömde jag säga att solen sken? perfa väder!




Enso älskar att doppa ner hela huvudet i snön, gör era vovvar det?


& Efter att man gjort det blir man såhär snygg!


Sen kom Fille, helt från oväntat håll. Han hade hoppat av spåret för han fick så ont i ryggen.
& efter att Enso sett Fille på skidor, trodde han att alla som kom åkandes på skidor var Fille... Så mina handleder fick sig ett styrkepass, även min stämma.


Husse, vänta du bara tills jag ska vara draghjälpt till dig. Då ska du minsann inte få ont i ryggen!


Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka duktiga vovvar vi har som bara glider igenom nyårsafton som om inget hade hänt.

Tyvärr såg jag flera hundar ute vid det värsta smällandet, varav två var halvt hysteriska medan ägaren envisades med att stå kvar hos sina smällande kompisar. Usch usch.



Haha, ja det är lyxigt faktiskt. Visst försöker många här springa över till andra sidan trottoaren men då springer vi efter ;D

2010-01-02 @ 17:57:24
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0