Spårvovven nr 1.

Är min Enso, en redig talang alltså! ;d
Ni ska bara vara med, det går undan så ini norden. Man hänger som en liten trasa i andra änden av spårlinan.. Så vi kan ju tala om att detta är en exemplarisk motionsform för mattar.. Inget lugnt promenadtempo där inte. Han är så ivrig min lilla vovve. Får försöka öva på att bromsa in lite, men just nu njuter vi över denna entusiasm & bara ser muskler byggas i Ensos kropp och kilon rasas från min, Haha!

Menmen, tillbaka till spårandet.
Enso fick gå tre spår. Alla med kort läggnings tid.
Första spåret gick Filip själv, jag och Enso väntade. & det var ett gosedjur (leksak) som spårslut. Filip & jag gick sedan spåret tillsammans med Enso, jag höll i linan och Fille fotade!

Sedan så fick Enso ett motivations spår där jag gick iväg från dem och sedan gjorde ett spår, Ett ganska långt och som korsade två gångvägar i skogen (där många människor &hundar gått precis innan).  Det var även kuperad terräng och jag satt gömd bakom ett träd i en sluttning. Enso är en taggad vovve, så Fille fick springa efter.. Haha ;d

Sedan så Fick Enso ett motivationsspår med Filip, alltså vi stannade och Filip pinnade iväg oc gick ett spår med sig själv som spårslut. Och spåret var långt ta mig tusan. Men Enso följer det exakt. Duktigt! Men vi var helt slut efteråt, flera decimeter snö och kutande i skogen. Huh, säger jag bara! Det var en flåsandes matte i slutet.


Påväg upp mot Måndalen..



Här går husse iväg in i skogen och ska lägga spår, vi står och väntar på att han ska komma tillbaka och sedan visa oss till spårstarten. Enso är taggad till tusen. Han vet vad som gäller nu när selen och linan kommer fram.



Här far vi fram i spåret ;p



Här hittde Enso det första spårslutet.. & Såklart blev det massamassa bus! och godis!



Här väntar vi på att ge oss av efter husse!



Här har Enso hittat Fille! :)




Kommentarer
Postat av: Sara

Jag fattar verkligen inte hur ni får till det! Texas blir bara förtvivlad och står och ser förvirrad ut om jag gömmer mig. Gömmer jag lite godis springer han runt och glor tills han hittar det. Han springer ofta rakt förbi godiset så särskilt bra på doft kan han ju inte vara. Nej, det blir till att läsa på lite bättre.



Texas kulor går ett dystert öde till mötes. Jag är konstant sugen på att knipsa bort dem, men ska förstås låta honom utvecklas och bli tillräckligt gammal först. Sen ryker de! Plutten ska ju knappast bli pappa och slipper därför tråna efter tjejer. Sen kan man ju alltid hoppas att han blir lite lugnare... ;)

2010-01-03 @ 17:56:08
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag fattar verkligen inte hur ni får till det! Texas blir bara förtvivlad och står och ser förvirrad ut om jag gömmer mig. Gömmer jag lite godis springer han runt och glor tills han hittar det. Han springer ofta rakt förbi godiset så särskilt bra på doft kan han ju inte vara. Nej, det blir till att läsa på lite bättre.



Texas kulor går ett dystert öde till mötes. Jag är konstant sugen på att knipsa bort dem, men ska förstås låta honom utvecklas och bli tillräckligt gammal först. Sen ryker de! Plutten ska ju knappast bli pappa och slipper därför tråna efter tjejer. Sen kan man ju alltid hoppas att han blir lite lugnare... ;)

2010-01-03 @ 17:56:16
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej hej! :)



God fortsättning till att börja med. Hps jul & nyår varit bra. :)



Lät hur kul som helst med spår. Tänkte testa med Gibson också sen när han blivit lite äldre. :)

Enso är verkligen ruskigt stilig kille. :)



Ha det gott!

2010-01-03 @ 23:16:37
URL: http://smirran.bloggagratis.se
Postat av: Carina

Vad kul att det går så bra med spårandet. Har inte testat med Enzo men får nog ta mig i kragen och sätta fart :-)

2010-01-04 @ 05:55:15
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0