Här är vi!

Vi är inte helt borta, även om det verkar som det..
Våra dagar består av jobb för min del, slappande för Ensos. Däremmelan massa badand och härliga kvällspromenader. Enso har idag fått en egen liten barnpool att svalka sig i ute i trädgården och till förvåning så tyckte han om den ;d Så han hoppar som en studsboll in och ur.

Träning är det dåligt med och jag tycker faktiskt att värmen är ett giltigt skäl. Lite smträning på kvällskvisten någon gång ibland kan vi stäcka oss till. Men det är ju trots allt semester!

Enso har ioförsig lite att skryta med. Han har gjort hund i hand testet i klass 1 på brukshundklubben två gånger och klarat båda gångerna med fulllpott så en lite bronspins är beställd till min lilla stjärna. Duktig vovve! :)
Provet består av:
stanna kvar i bil
koppel förlighet (vanligt gående och möte av motionär)
Visitation (mun, tass, öron)
Inkallning
gå över en spång
sitt, eller ligg stanna kvar i grupp
godisförbud (gå i löst koppel i ett område med tallrikar med köttbullar på marken som de ej får röra. Bara använda röst kommandon.)


Nu ska jag hoppa in i en dusch, för lite klibbigt är det allt!

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad kul att han klarat testen bägge gångerna, såna tester har jag aldrig hört att de har på min klubb... alltid kul att testa om de verkligen kan. Skönt att bada ibland, Enzo bara älskar det :-) ha det bra och hoppas du inte behöver jobba för mycket.

2010-07-12 @ 09:36:21
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0