Jävligt billig vovve finns i Mantorp.

Åh, så störd jag blir. Är det kanske för att man är Bortskämd med att ha en lätthanterlig hund? jag vettifan.  Men ger du mig en femma så kan du få en collie i prima skick.

Han har nämligen gjort lite ärevarv i grönområdet. Dumhund.
Vi var ute i trädgården, jag hade precis varit inne och hämtat lite fika. Ska duka fram och tappar då ettpar glas i backen, vänder mig och och ska ta upp dem. Sen blev det jäkligt tyst. Vart fan tog Enso vägen? Då visar grannen att han stuckit genom häcken till grannens tomt och vidare till cykelbanan. Eller ja, elhuset där det är en familj och spelar boll. & Jag ser redan på Enso när jag kommer att han inte tänker komma. Ropar och han kommer inte. & ingen ideé att ta i och bli sur för då kommer han väll ännu mindre.

Men men, han tar ett varv och skäller genom häcken till ett annat hus, sedan springer han rakt mot en farbror som står med en trimmer så att han får stäng av den. Jag följer med nedåt så att jag skulle kunna ta honom nere vid fotbollsplanen. Inte så lätt att ta honom hemvid när han vet att så väl vet att han gjort något han inte får. Men vi springer ikapp ner till fotbollsplanen, eller det ser nog snarare ut som om jag springer efter honom, vilket inte var planen, men det fanns inget val, bara fortsätta springa ikapp så att han inte stannade vid fler. På fotbollsplanen stannade jag & han, och då kunde jag ta honom.

Men förgrymmade hund vad besviken man blir. Tilliten försvinner ju.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vet precis hur du känner dig. Kände samma när Enzo tog några ärevarv nere på brukshundklubben förra gången. Man får lite svårt att lite på dom efter en sån sak. Men man måste ju ge dom fler chanser och oftast går det bra.

2010-05-22 @ 16:56:00
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0