Motion & Passivitet

Nyss inkommen från en långis med Enso & Fille. Vi stannade även och handlade lite i en mataffär under turen. Vilket innebär superbra träning. Enso och jag stod ute och väntade medan Fille var inne och handlade. Att stå i kanten på en parkering/cykelbana är toppen. Störningar så att det räcker till och blir över. Folk som springe & promenerar förbi, med och utan hundar. Bilar som åker och kommer. Kundvagnar som dras fram över parkeringen och idag var det en vovve som stod uppbunden utanför affären också, vilket innebär lite extra störning då Enso fick ha den i sitt synfält hela tiden. Men att bara stå/sitta helt still och lugn i 15 min. Inga problem för vår lilla superhund. Jag passade även på att köra några korta ingångnar till position (utgångsställning), samt några kontaktövningar.

Inte ens ett knyst från Enso. Det kallar jag framsteg.
Förut blev han otålig väldigt snabbt och gnällig/skällig när någon gick in och handlade. Men nu har han fått träna mkt på det. Så roligt att det ger framsteg!



Däremot har han fått en annan last.
& det är när vi möter andra hundar.. Han går superfint vid sidan och varken gnäller eller drar. Men så fort hunden gått förbi så gör han en sken manöver och drar och ska över där den andra hunden har gått, helst hinna upp den i rumpan. (det gäller dock inte alla gånger med trots dett vädigt störande när det händer.)
& idag mötte vi en glad flatte, och enso gick super, sen var han snabb som tusan. Men då jäklar ryckte jag tillbaka honom, höll på att fånga husse och matkassen i min motmanöver också..


Kommentarer
Postat av: Elons matte

Men, precis så gör ju Elon också. Att han bara drar över till andra sidan, men det är även när vi mött folk och de gått förbi. Varför gör de så tror du ? Elon liksom nosar i luften efter både hundar och människor.

2011-02-08 @ 22:45:59
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0