Lös hund

& inte vilken hund som helst. Utan mig.

När jag bodde hemma hos mamma och pappa, hade jag alltid Enso lös. Men där kände man ju till allt, och det var massa bra cykelbanor kring grönområden, osv. super! Man hade bra koll.

Men sen vi fyttade till "stan", så har Enso mest fått vara lös i parken, och sen finns det vissa sträcker på trottoarer ellercykelbanor som han alltid får vara lös på.. Men här är det mkt trafik och mkt mer människor och hundar, så det ställer högre krav på både mig och honom.

Idag tänkte jag dock, bära eller brista.. Det är ju inte så mkt människor ute på morgonen straxt före sju. Så Enso fick vara lös nästan hela morgonrundan. Vilket han klarade med bravur, lydde kommandon utan att blinka ens. Som t.ex när han vände huvudet bort och började stega mot en luktfläck men vände nästan i luften när jag ropade. Matte 1 - 0 dofter.


Det finns så många som har sina hundar lösa utan att ha koll. Till den skaran ska vi inte kategorisera oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0