Aktivitetsförmiddag!

Yes, det blev det! Trots att det yrde blötsnö i friska vindar så begav vi oss iväg. Och Enso skötte sig bra, förutom lite tvåbensgång. Väldigt bra det där för honom att bara försöka koncentrera sig på mig när det är massa runt omkring.

Man delades in i grupper och fick vara på olika stationer, där man övade på olika saker. Det var alltifån att de skulle kliva i en kartong till att de skulle snurra runt, rulla, backa, gå på två ben, ja precis allt möjligt. Men Enso och jag körde vårat race!

Så vi kommer nog åka dit fler gånger, somsagt så är socialträningen viktig. Och just att inte hälsa på alla är bra.. Utan hälsa när jag låter honom.

Till klubben kom det även idag en grupp funktionshindrade personer från ett gruppboende i Mjölby. De var på utflykt och ville träffa hundar och titta på. Och fotograferade till ett blad som går ut till gruppboendena i Mjölby. Och Enso var ju en söt liten Lassie hund så han fick såklart ställa upp som fotomodell... Det var också tänkt att de här personerna skulle vara en övning för hundarna (två var rullstolsbundna) så att hundarna får öva på att träffa olika sorters människor (som kanske ser annorlunda ut eller beter sig annorlunda, och som tar sig fram på olika sätt).. Det fungerade fint för Enso han var lika ivrig som vanligt.. Men när det kom en tjej som ville hälsa och hade VITA BYXOR på sig.. Då började min panik växa lite.. Eftersom Enso gärna (dålig vana, försöker tränas bort).. Gärna tar upp framtassarna på folk när de ska hälsas..

Men Enso fick så snällt lyssna på mig och sätta sig ner och sitta ner när tjejen hälsade. Och det gick kanon! Så det ska jag fortsätta med, oftast blir det ju tyvärr att han tar fram tassarna och man har låtit honom vara lite ohyffsad eftersom han är valp. Men nu är han ju snart stor (haha) så det ska bli ändring på det, jag såg ju att han kan om han bara vill :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0