ÄNTLIGEN kurs!

Åh vad jag blev lycklig när jag fick sms imorse om att vår efterlängtade onsdagskurs äntligen drar igång ikväll! ;D nu jäklar är vi spända över vad denna kurs kommer att innebära och ge. Det är alltså en privatkurs som en kvinna håller ute på brukshundklubbeni Mjölby. & om jag har fattat rätt så kommer det vara ungefär 6 st ekipage, lite gemensam träning samt en kvarts invidiell träning. Jag är minst sagt spänd över att se om det är något som passar mig och Enso :)

Vi ska åka dit tillsammans med Carola och Polly. Det är de som fixat plats åt oss på kursen.


Nu era bushundar, ska ni lära er lite också!






Kursplaner för våren:

Nu börjar ju den här kursen ikväll. Sedan så ska vi börja en Positiv lydnadskurs i Mjölby hos hundia nästa tisdag. & Tisdagen efter det börjar lek med lydnads kursen på klubbarp. Fast lek med lydnadskursen ska gå på söndagar sedan till stötsta del, bara uppstarten som är på en tisdag. Så då krockar kurserna, men då får mamma gå på positiv lydnad med Enso :) & jag gå på lek med lydnad introduktionen för där skulle man ändå vara utan hund första gången. & Sedan den här onsdagskursen.

info om kurserna:

Positiv lydnad:

På denna kurs utvecklas du och din hund tillsammans. Vi jobbar emot att ni ska få en bättre relation där hunden blir uppmärksam på dig som förare. Absolut en jättebra kurs att gå för alla som vill stärka eller utveckla sin relation till hunden!

6ggr, alltid tisdagar kl. 18.30-20.00
Pris: 680kr inkl. kursmaterial, reducerat pris: 480 kr.

Lek med lydnad:
Detta är kursen för dig som vill fortsätta med din träning men kanske inte riktigt vet var du vill komma. Vi tränar på moment från lydnadsklass 1, vi fortsätter vardagslydnadsträningen med svårare störningar, vi går igenom belöningsstrategier och hur viktig leken är i hundträningen. En rolig kurs för dig som vill höja din träning till en ny nivå.
Kursen är 8 gånger, cirka 1½ timme per tillfälle och kostar 600:-.


Kommentarer
Postat av: Carina

Åå det är ju så skoj med kurs. Jag och Enzo börjar inte vår förrän den 29 mars, får försöka hålla ut till dess :-) Verkar vara bra kurser, ni kommer inte ha några problem vad ni ska göra med alla kurser ni ska gå...

2010-03-03 @ 14:44:11
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0