Måndag

Idag är det hemmadag, förlängning på helgen härligt!

Nu har frukost intagits tillsammans med nyhetsmorgon.
& Nu är det plugg som står på schemat, ska försöka läsa klart litteraturen och sedan är det bara att börja sammanställa. :)

Ikväll ska vi ta oss ut till brukshundklubben, första gången sen i slutet på november.. Skämmes..
Men jag måste, eller vi måste. Nu är det skärpning som gäller!

..... För jag råkades inspireras av Ann-Sofie & hennes sunda resonemang kring lydnads ettan.. Kan hon ge det ett försök med en vovve som inte dyrkar apporten, så kan jag det också.

Har ändå en känsla av att det inte kommer gå något vidare första gången iallafall. Så då kan vi lika gärna köra en dålig debut nu, och sen kan det bara bli bättre. Känns nog jobbigare har jag kommit fram till att om allt känns hundra och sen går det ändå käpprätt åt skogen..

Jag får säga som min kurskamrat på universitetet som tävlar lite säger om deras prestationer. Att går det inte bra och det blir tokigheter, så är man iallafall underhållning åt de andra..

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hoho, ja gud ja det finns andra poäng att plocka än apporten, tack och lov ger den minst poäng också (max 10). Vi får se hur det går, tävlingen närmar sig. Jag tror för övrigt inte på perfektion i lydnad, då hade jag nog tappat glädjen i träningen för länge sen. Jag tror det kommer funka ändå, kanske inte första tävligen eller andra... men kanske femte eller sjunde. Jag har ingen brådis!!

2011-03-10 @ 14:51:52
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0