Hundgrejer! :)

Här kommer lite bilder, på de hundgrejer som har inköpts. Och tro det eller ej, men jag tror faktiskt att jag har allt nu, (nästan iaf). Förutom Enso såklart. Men snart är det bara tre veckor kvar tills han flyttar hem hit. Och imorgon efter jobbet bär det av och hälsa på honom! Längtar!, jobbardagen kommer säkert sega sig fram.

Här kommer lista på det som har inhandlats:
  •  Shampo
  • Två små hundben
  • Klotång
  • Första hjälpen kit, innehållande: förstoringsglas, sax, fästingborttagare 2st, pincett, foliefilt (används vid chock), tom spruta + behållare, rengörings servetter, antiseptisk rengörings servett, alkohol servett, sterila kompresser olika storlekar, en rulle vit tejp, tassbandage (en självhäftande elastisk binda, bomullsbinda, gasbinda samt manual hur man lägger bandage), två stycken skyddsskor stor & liten, plasthandskar, soppåse,  informationsblad "om olyckan är framme".
  • Förvaringsväska, till ex mat eller leksaker (tänkt när man åker iväg med valpen typ över dagen, eller så och behöver ha med sig saker.)
  • Underlägg till matskålarna
  • Hundleksaker: 2st tennisbollar en lite större boll och en lite mindre gummiaktig boll. Samt hundben i tyg, frisbee och donut.
  • hundgodis, belöningsbodis och dentalstick (till senare, när valpen blivit äldre)
  • Bärbar vatten behållare
  • Hund torkduk av microfiber.
  • Flexikopper 5m (till senare)
  • Leksak att kasta i vatten
  • Borstar av olika slag, till den kommande pälsvård!
  • id kapslar, tre stycken i olika utförande och storlek, ( bra att ha till olika koppel, och minsta när den är lite och större när Enso blir stor) och dels för att jag inte kunde bestämma mig. samt hundvisselpipa.
  • Valpkoppel + halsband, inte så snyggt men duger som extra eller till precis första tiden. Men nytt kommer nog inskaffas! Det gäller att vara nöjd, haha
  • 2 stycken tandborstar
  • Långlina
  • Hundfäll, till att ha i bilen, bädden eller på golvet att ligga på.
  • En alldeles egen lite kudde, (som med all säkerhet kommer bitas sönder, men mysig en liten stund!)
  • Mat och vattenskål till första tiden, eller första året? tills jag skaffar matkålar på ställning, vilket jag vill ha senare!
  • Två krokar, till att hänga upp koppel och handduk på.
  • Hundbajspåsar
  • Hundbädden, med tjockare pläd i botten med hundmotiv (och egenskap att vara varm när det är kallt och kall när det är varmt?) samt mysig fleecefilt! och kompostgaller runtomkring.
Jag har säkert glömt någonting. Men annars så tror jag att jag klarar mig den första tiden. Så nu är det bara att vänta.

Sedan så är det  bara det här stora foderbekymret, som jag tjatat ihjäl folk i min omgivning med. Jag villju ge ett bra och näringsrikt foder, baserat på kött! och inte spannmål eller biprodukter. Och jag tror att jag har hittar "mitt" foder nu. Tror att det blir Halla, ska iaf slänga iväg en resa till Mjölby, Såg att det såldes i en stall?shop en bit utanför Mjölby. Så att man kan se närmare på det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0