Tänkte göra en liten fotouppdatering!

Så här kommer ett inlägg som i största del består av bilder.
Först kommer en rundtur runt mitt hus, (detta kommer bli ditt hem Enso.)






Grinden mellan vårat hus och garaget, men skylten på som jag köpte i lördags.


Bilder från trädgården, bild 1. staketet mellan vårat hus och grannens garage. 2-3 baksidan. bild 4 taget från baksidan fram mot gatan.




Ensos hylla ute i groventrén, samt Collie dekalen.




Här kommer mina böcker, samt en dvd. :)
1.      2.     3.


4.     5.     6 .



7.      7.


1. Välja hund - Gabriella Wejlid (natur och kultur) Bok där 50 hundraser presenteras med kynne, utseende, behov, skötsel, hälsa, för -och nackdelar. Lättillgänglig och praktisk information. Kan varmt rekomenderas då den ger en bra och tydligt bild av olika hundraser. Samt kortfattad lättförstålig information. Stort + att det är stora färglada fina bilder!

2. Valpen hela hundlivet - Mckie Gustafson (Natur och kultur/fakta) Bok som handlar om nya familjemedlemen, om smekmånaden med valpen och vilken främmande värld valpen hamnar i. Om de första veckorna, rumsrenhet, sovplats, mat och sömn. Och framförallt om trygghet och kärlek. "Antingen du insåg det eller ej då du skaffade valpen, har du faktiskt tagit på dig rollen som småbarnsförälder en tid framöver. En kort men nog så intensiv period. En valp är en slags kombination av kryp-, gå- och spädbarn, allt i ett."
Bra och lärogivande bok. Det som gör läsningen extra rolig är alla de exempel på familjer och valpar. Vad som lätt kan gå fel och hur man hittar rätt.

3. Lyckas med hunden - Mette Klavenes (ICA bokförlag) Boken som precis kom ner i min brevlåda för några dagar sedan, Så har ikke hunnit läsa allt i den. Men vad jag hitills har att säga så verkar den väldigt bra. Fast väldigt grundlig, Med väldigt lätta steg för steg anvisningar. Samt aktivitets tips. Senare i boken ska det finnas ett kapitel om tävlingsinriktad träning i lydnadsklass 1 och Apellklass. Vilket ska bli intressant och läsa. Även om det tar ett bra tag innan jag kan testa det i praktiken.

4. Hundar - Nordstedts faktapocket. Boken presenterar över 130 raser från hela världen med utförliga rasbeskrivningar.
kort o gott.

5. Förstå din hund - Jan Fennel En bok som är ganska tung läst. Det ända är en del roliga fall beskrivningare. Annars tycker jag att hennes metoder ä totalt för hårda. Fast vem vet, det kanske finns hundar som hamnar så fel så att de kan behöva något sådant? Hoppas inte det.

6. Kontaktkontraktet en bok om människans smaspel med hund - Eva Bodfäldt En bok som fått väldigt  varma ord om sig överallt. Vilket gjorde att jag kände att den var ett måste i min lilla (hitills) boksamling. Så när den kom ner i min brevlåda för några dagar sedan så insåg jag vilket bra val det var att göra en investeringi den boken. Boken handlar om hur amn får bra kontakt med sin hund, och tar upp vardagliga problem med massa tips på olika saker. Bokens titel talar för sig själv - kontaktkontraktet och det är vad boken handlar om. Hur man upprätthåller detta med sin hund.

7. DVD -Ditt liv med hund - Fido´s Hundinformaton I DVD:n finns det en film som handlar om valpen och en film som handlar om unghunden. Filmerna är väldigt! pedagogiskt upplagda, nästan skrattretande vid vissa tillfällen då den blir övertydlig. Menbortsett från det så är det väldigt innehållsrikt och den förmedlar god kunskap. Med är även en CD-skiva där man får följa "valpen Lexi" ett år. Där man får se valpens utveckling och tips och trix för olika grejer. Bara skummat igenom CD hitills men den verkar väldigt bra! Ska ta mig en närmare titt nu när det börjar närma sig.



Det finns ett X antal böcker som jag skulle vilja införskaffa, framförallt en bok om Collie och sedan om utställningar. + en massamassa mer. Men får se vad det blir med tiden. Jag tycker ju om att läsa.

Ni får gärna lämna en kommentar om ni är inne och läser, bara en lite hälsning att ni varit här, eller tips om någonting. Kanske någon "måste" bok? inte bara hundbok, utan en roman? deckare? Eller varför inte en bra hårinpackning? vad som helst! ;D




Nu ska jag krypa ner i sängen, och kanske läsa några rader?

Imorgon börjar valpkursen. Spännade!










Filip nu saknar jag dig massa.
Önskar du var hemma.
Hatar att krypa ner i sängen ensam..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0