Skogen ;d

Idag struntade Enso och jag i aktivitetsförmiddagen.För att det var riktigt burrigt ute, jag var trött och så tyckte jag inte att temat "tips&trix" tilltalade mig så mkt. Eftersom jag vet vart jag ligger till på trix fronten just nu. Och än så länge så klarar jag mig bra! :)

Så senare när både jag och Enso sovit några timmar till så begav vi oss till skogen och var däri 1½ timme. Mysigt! :) Så nu ligger Enso här och sover som en stock bredvid mig!

Det fungerar så bra med Enso lös (iallafall när det inte är så mkt störningar), han har sån stenkoll på mig. Hans radie är max 5-10m ifrån mig. Och jag är så glad över detta, att han har koll på mig. När han springer lite så stannar han alltid upp och tittar var jag är. Jag hade ju sett fram emot att kunna hoppa bakom träd och lite så och gömma mig för min valp, men det är bara att glömma (fast det är ju bra iof) för innan jag ens hinner tänka klart tanken att bakom det trädet kliver jag in, så har Enso kommit till mig. Även all inkallning fungerade super idag. Så glad jag bli när man har sådana här dagar!! ;D

Enso åt även ute idag, sökte upp sin lunch.
Jag gick ett spår med maten och hällde ut vattnet som vatten varit uppblöt i så att det skulle bli ett spår. dock inte i en hel linje utan lite här och var. Men det var ju inte optimalt att träna spår i när det snöade, men lite hjärngympa blev det ju iallafall. Han hittade fram till maten tillslut, efter lite fnurrar på spåret.





Matte hade med sig en leksak som vi busade lite med, fast ibland var hon lite taskig med för då slängde hon ut den när jag inte såg och så fick jag leta efter den. Då blev jag lite osäker över vad jag skulle leta efter, men med lite stöttning av matte så gick det kalas tillslut. Vilket team vi är!


Matte hade ju vantar på sig med, ett par blå med snögubbar (haha) som hon fått av sin farmor till att ha som hundvantar, alltså när hon är ute och busar med mig, eftersom det kan vara bra med ett par halvfula, men sköna som man inte är så rädd om. (farmor hade fått dem någonstans).


Sen tog jag vanten och sprang ett litet ärovarv, fnisssss



Titta vilken fin promenad väg det finns i en slinga i skogen. WE LIKE. Den är inte så lång, så man kan ju gå flera varv om man vill motionera mycket. Men jag är förliten säger matte för att gå ett helt varv, så vi brukar gå in en bit och sedan sticka av in i skogen och busa.



Ropa du matte? häääär kommer jag!


Kommentarer
Postat av: Linda & Deamon

Hundkokboken heter den. Har en av dom ute på auktion på tradera: http://www.tradera.com/HUNDKOKBOKEN-Laga-egna-middagar-till-hunden-eller-gor-godis-auktion_103455818



:)

2009-12-03 @ 15:45:53
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Jannica

Gud så roligt ni har haha..

Ja helt sjuk var gubben, fel i huvet ;/

2009-12-03 @ 17:11:42
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad kul att det går så bra med inkallningarna. Har själv varit riktigt dålig på att träna, känns som jag bara jobbar och sen är jag så trött för tillfället att jag knappt orkar med något. Hoppas ni får en bra dag

2009-12-04 @ 05:57:22
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Sara

Vi lever!!! Jag har varit lite på sjukhuset och sen tuggade Texas av sladden till internet... ;)

Hur är det med er?



Gud vad kul att det går så bra med inkallning och koll. Ni är så himla duktiga! Jag är SÅ avis, you have no idea. Texas tar varje chans han kan att dra från mig. Han kommer inte ens när jag ropar inomhus nu! Jag måste vara tidernas sämsta matte, känns skitjobbigt! Särskilt som jag har för ont för att kunna studsa runt och vara rolig. Damn!

Aja, så positivt var det här idag ;)

2009-12-04 @ 11:50:18
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0