Utställningen..

Ja igår var det dags då..
Vi for dit vid nio, inväntade de andra collivalpsen! Roligt att träffa alla :)
Det tyckte även Enso, för han ville mest busa hela tiden.

Menmen, jag var väl nervös i onödan. För det var över på två sekunder. Och hade nog gått lika bra eller dåligt hur man nu vill se det även om vi inte övat ett skvatt^^.


Ensos kritik:
Kraftfull, Maskulin, fint huvud och uttryck samt fina öron. Kort hals med stark överlinje, kunde varit bättre vinklad i fronten. Välkroppad, något brant i korset. Tillräcklig hasvinkel. Passande benstomme. Rör sig trångt och svagt bak, löst fram. Kunde vara friare i rörelse från sidan.


Och lagom när det var Ensos tur fick hundarna runt omkring fnattet och skällde och levde rövare.. Typiskt.
Fast Enso skötte sig bra i ringen och han stod upp när han skulle.. Så det får bli ett godkänt på vår första utställning tillsammans tycker jag. Både han och jag är ju nybörjare. Men summa sumarum så är jag väll ganska nöjd, var lite besviken efteråt, men sen valde jag att fokusera på det positiva i kritiken. Det som var negativt är ju sånt som förhoppningsvis rättar tills sig när han växer till sig.

Ensos syskon var ju där också som sagt! :)
Och för Bamse och Tuva gick det ungeför som för Enso, så inget HP denna gång..

Men för Anneli och Nova gick det desto bättre!

Nova fick HP, blev BIR och BIG 3.. tror att jag skrev rätt nu?
Stort grattis, så roligt!!! :)




Men det blev väldigt dåligt med bra bilder, dåligt ljus.. hundar i farten ..;P


Enso



Alla samlade iallafall.. syns vem som är störst^^


Precis kommit..



Bamse m. matte och jag och Enso inne i ringen..



Ulltussar!


Bamse, brorsan!



Jag och Enso..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till debut utställningen med Enso :)

Jätte fina syskon bilder på dem också!

mvh Sandra

2009-11-16 @ 14:14:59
URL: http://www.roughcollies.blogspot.com
Postat av: Carina

Vad kul att träffa alla syskon. Visst var det spännande med utställning... Ni får träna mer till nästa hehe

2009-11-16 @ 21:08:21
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Sara

Kul att göra det med alla syskon och grattis till debuten! Tycker det låter knasigt med alla de där bedömningarna, men Enso är ju superfin i vilket fall. Huvudsaken är att han mår bra och fungerar, oavsett hur fronten är vinklad. ;)

2009-11-18 @ 10:15:12
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Å jag kom på att jag glömt att se ert utställningsresultat! Har varit mycket för mig nu med schacks hd resultat som var rätt så lamslående, nya tag med träningen och sen uppsatskrivande på det... Kritiken tyckte jag var helt OK! Fanns mycket fint i den. Trång bak och lös fram växer till sig, Texas är också likadan i baken. Det är lugnt! Enso har verkligen ett fint huvud.. snälla och busiga ögon på det. Nya tag nästa gång, nu vet du ju hur det fungerar. Finns en sida för inoffar jag brukar titta på för att leta valputställningar: http://rytterling.se/inofficiella09.html kanske hittar du något mer där ;-)

2009-11-21 @ 04:28:59
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0