Växjö, lördag - söndag.

Precis, det är där Filip och jag tillbringade våran helg.
För er som inte vet så anordnades det en internationell hundutställning där fre,lör,sön. Och på Söndagen var det Collie! ;p.. Vilket jag ville på. Filip däremot var kanske inte lika peppad? att åka 22 mil dit, och 22 mil hem för att titta på lite hundar i några timmar, tyckte han var lite onödigt?.. Och inte alls kunde jag förstå honom, en trevlig dagsutflykt? tyckte jag.

Filip ville då istället göra något mera, än bara titta på hundar..
Vilket resulterade i att han drog till med en hotellnatt. Så vi farde iväg på lördags förmiddagen (Enso var med mam&pap). Första stoppet blev i jönköping där vi åt frukost på IKEA ;P mums! Kom ner til Växjö, checkade in på hotellet vid halv ett.. Sedan begav vi oss iväg mot ett köpcentrum för att förhoppningsvis hitta något spännande. Men ingen av oss var direkt sugen på shopping, för ovanlighetens skull. Så istället gick vi en promenad. Sedan bestämde vi oss för att bege oss mot tipshallen för att se dagens finaler i hundutställningen. Sikka konstiga hundraser det finns, ibland slutar man aldrig förvånas.

Efter det blev det mys på hotellet, med filmtittande osv. Sedan gick vi till restaurangen och intog lite mat och dryck. Där även träffade Anneli, som kom och slog sig ner för en liten pratstund. Trevligt! :) En sådan trevlig människa. Så jag kan inte säga annant än vad filip sa - Att jag inte kunde valt bättre kennel, och uppfödare att ta min valp ifrån. Och att om jag ska skaffa någon mer, så måste det vara därifrån. ;p Jag är så otroligt glad över att jag hittade Anneli.

Filip tror jag förövrigt mest stod ut med utställningen för min skull?.. Hahah.. Fast han tyckte att det var roligt att se de långhåriga Collierna i alla fall! :) Fast någon gubbe som sprang runt i pyjamas brallor ochklädde sig matchande med sin hund, en sådan skullle han nog aldrig bli.. Enligt honom själv iaf..








Här kommer ett litet axplock av bilder från utställningen...














Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken härlig helg ni har haft. God mat, bo på hotell och hundutställning kan ju inte bli mycket bättre :-) Ni får ställa ut där nästa år när Enso är lite äldre

2009-11-02 @ 19:40:00
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0