Besök hos Anneli (uppfödaren)....

.... Eller ja, hennes pappa!

För att:
Igår när vi kom hem satt det en lapp på dörren att han varit här och velat träffa Enso.. Men ingen var hemma! :/
Så jäkla typiskt! Vi brukar nästan aldrig vara borta allihopa. Och han hade tydligen varit runt halva Mantorp och frågat sig fram till vart jag bodde, strongt! Mantorp är ju faktiskt inte såååå litet så att alla känner alla. Och jag är ju inte direkt rikskändis! Så tufft tycker jag att han hittade vart vi bodde. Tydligen någon kvinna med två hundar som hade ringt sin dotter som visste vem jag var, för att vi hade gått i samma skola. Och talade om det.
(Hmmmm. vem vet jag vars mamma har två hundar?).. menmen.

Så idag när jag vaknade så tänkte jag..
Att jag åker och chansar på att han är hemma hos Anneli (som är iväg och jobbar) på förmiddagen och renoverar som jag vet han brukar göra.. Och titt, det var han! ;D Och vovvarna var hemma med! Roligt, tyckte både jag och Enso!



Så en lite fika och massa kel och bus rikare åkte Enso och jag hem igen. <3


Hela gänget samlat, Troja, Annelis pappa, Dixon, Enso framför, Nova bakom.



Troja, med valparna. Så liten hon ser ut nu när hon är urfälld efter valpningen.



Fullt ös, medvetslös.. Löven bara yr kring dem!!! :)




Nova stöter in en rak höger i magen på Enso, eller ett rakt huvud ;)



Nu har Enso brottat ner syrran,



Shiiieet, hon har ju ingen snopp mellan bena..



Men gud, hon har ju verkligen inte det..



Kanske ska ta mig en tugga av svansen?



PUSSSSS, eller jaaa.. snarare bit på nosen!



Titta brorsan, pappa har sniffat upp något gott därborta!



äääh, nu skiter vi trädgården och drar up på gärdet istället, eller hur brorsan?
seg du är, får ju nästan springa och skjuta på dig. Kom igen, våga lite nu
!



mums, svans!



Mamma, kom och tittade till oss såklart!



ÅH! här luktade det smaskens ;p



BUS! En Collievalp är underbar, tänk då två tillsammans. Totalglädje.
Jag hade kunnat vara där hela dagen och se dem busa tillsammans. Sånt underbart liv de där vovvarna har det hos Anneli.

Kommentarer
Postat av: sandra

Oj vilka söta bilder när valparna leker tillsammans :).

2009-10-19 @ 23:08:17
URL: http://www.roughcollies.blogspot.com
Postat av: Carina

hihi så gulliga dom är. Vad kul att hela familjen samlades. Det är så roligt att få träffa mamman och pappan även efteråt tycker jag, jag har oxå turen att kunna göra det. Hoppas du får en bra dag

2009-10-20 @ 05:53:21
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Sara

Åh, vad härligt! Vad kul att ha kontakt med uppfödaren och kunna träffa pluttens familj sådär.

2009-10-20 @ 09:40:50
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Olga

Tack och detsamma :)

2009-10-20 @ 14:50:25
URL: http://meandmydoggs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0