Burrr!

Ursch, jag fryser fortfarande lite efter att varit ute i flera timmar med Enso på valpkursen. Men jag frös inte ett skvatt då. Men nu efteråt har det liksom krypit ända in i märgen på mig. buuuurrrr!
Så nu blir det att hoppa in i en varmvarm dusch!


Men först ska jag pussa på min lilla älskling som ligger därnere och vaktar dörren! :)



Var är era hundars favoritplatser? Och var brukar de sova på nätterna ? ;P
Får de vara i sängen, soffor? Vore kul att veta!

Enso sover alltid på mitt rum på nätterna, och antingen på någon av sina filtar, han har en tjockgrovrejäl hundfäll på golvet vid fotändan på sängen och så har han en längsmed lånsidan. (oftast ligger han vid fotändan).

Annars så har han även en pläd på golvet ute på allrummet som han ligger på när jag sitter här ute och han är här med mig, eller så ligger han under datastolen med huvudet på ett av stolsbenen, eller under fåtöljen (snurrfåtölj) med huvudet på ett av benen.

Där nere så har han en fäll i köket med filt och grejer som han ligger på ibland. Men oftast ligger han nedanför trappan, där han har bra utkik på vad som händer på övervåningen samt om någon kommer i dörren. Eller så ligger han på dörrmattan med någon sko som huvukudde! :) Så glada att skorna endast är huvudkuddar och inte utlopp för bitande! ;p Annar så ligger han även ute i groventrén på någon matta..

Lite överallt med andra ord. Många platser, fast oftast samma!
Fast den där plastbädden som var omsorgsfullt bäddad från början villes det ej liggas i, fast det förstår jag de, med den sovställningen han frukar ha så får han ju inte ens plats i största jag vet inte vad... Så är det någon som vill ha en stor plastkorg, ny ikke använd så säg bara till! Den står här och väntar på bättre behövande!

Kommentarer
Postat av: Carina

Man fryser rätt bra när man väl är klar med kursen och kommer in...



När jag ska upp och jobba sover hundarna hos min sov och då oftast i hans säng. När jag är hemma så sover de oftast sidan om sängen på golvet, på bädd om det är Tyson och Enzo oftast direkt på golvet men även på en stor kudde ibland. Tyson går ibland ut och lägger sig i sin bädd som är i hallen. Någon gång sover de i sängen hela natten, Enzo blir oftast för varm men Tyson gillar värme. Tar alltid upp dom för en mysstund på morgonen :-)



Underdagen ligger alltid Tyson i någon av alla bäddar, medan Enzo oftast ligger på golvet. Ibland kan han lägga sig på pläden eller bädden men aldrig för en längre stund. När vi tittar på tv ligger Tyson hos oss i soffan, gärna under filten. Enzo pendlar mellan att ligga i soffan och på golvet.

Ha en bra dag

2009-10-15 @ 05:53:26
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Sara

Texas sover i sängen... På mitt huvud, på min axel eller inkrupen mot magen som en liten boll.

Om dagarna sover han i min famn eller vid (på) mina fötter. Flyttar jag på mig kommer han efter. Går jag på toa följer han med och lägger sig på badrumsmattan. Sen tillbaka igen.



Vet inte vad jag gjort för fel men han blir halvt hysterisk av att vara ifrån mig. Ett annat rum funkar inte! Kanske har lite att göra med att det endast är jag hemma om dagarna och att han därför insett att det är antingen jag eller ensamheten?



Hur gjorde du för att få din fina sådär självständig? Jag tycker inte att jag har daltat med Texas så jag förstår inte varför han låter som en siren så fort jag är utom synhåll.

2009-10-15 @ 10:57:46
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Patricia & Duke

Tack :D!

2009-10-15 @ 12:23:18
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, du är underbar. Det där var precis vad jag behövde höra! Särskilt den där delen med att Enso är 15 veckor. Fem veckor på mig! YES! ;)



Jag har precis samma inställning som du. Tydliga regler mår både matte och hund bäst av. För mig har det dock konstigt nog varit lite tvärtom; i början kunde jag stänga dörren till toaletten etc, men nu har han blivit en mistlur. Självklart väntar jag tills han blir tyst (åtminstone ett ögonblick) innan jag låter honom komma in eller så, men det är påfrestande. Särskilt som vi bor i lägenhet ;).

Jag blir orolig att jag kanske gått för fort fram och börjat kräva att han ska klara av att vara i ett annat rum innan han fått känna sig trygg. Usch, hemska tanke.



Han har dessutom börjat morra och skälla lite ibland på inbillade spöken (och spegelbilden) men då ignorerar jag och så går det rätt snabbt över. Tyvärr skäller och morrar han även ibland ute åt främlingar och då känner jag mig som en idiot där jag står och ignorerar. Provade att säga åt honom men han står bara som en fixerad fjäder.



Mycket negativt blev det här. Oron man får på köpet med valpen ;). Men vi har precis varit ute på ännu en mycket lyckad koppeltur så det finns mycket positivt också.



Tack för alla tips och råd och så. Fortsätt gärna! Jag har inga problem med att ta kritik; det här handlar om att göra det som är bäst för vovven och då måste man vara ödmjuk!



Stor kram till er båda :)

2009-10-15 @ 12:44:52
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Jannica

Vi ger dom råa, om man kokar dom så flisar dom och det kan bli farligt. Så bäst att ge dom råa, vi köper alltid massor och sedan fryser man bara in dom och tar fram när man ska ge :)

2009-10-15 @ 13:31:33
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Jag och Azi delar täcke och kudde på min 140 cm säng om nätterna. Hennes favorit plats på dagarna är på soffan i övrevåningen i vardagsrummet och nedrevåningen är hennes bädd i köket. Ja, hon får vara på min säng å mina föräldrars. Men ej brorsans säng. Soffor får hon vara på :)

2009-10-19 @ 01:14:21
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0