Morgonstund har guld i mun,



aaaaa, eller hur??? inte här iaf..
Imorse var Enso billig...

Vet inte vad, men jag har knappt sovit något inatt legat och haft ont i magen och kallsvettas osvosv..
Så när Enso väckte mig klockan 06.00 var jag lagom pigg på att stiga upp ur sängen.. Han brukar ju åtminstonde vänta tills klockan 07.00.. Men det fanns ingen återvändo. Ut och kissa&bajsa och snabbt in.

Vilken tur jag hade sen tänkte jag för mamma började tidigt så var vaken.. Så jag lämnade Enso där nere, för att gå upp och krypa ner i sägen en stund till.. Och Enso slog sig ju såklart till ro där nere och var en ängel och tänkte på matte som behövde sova..? NEJ! utan då vad det skällning på hög nivå, stollerace och galen bitande på allt!.. Så lilla jag fick så sött knalla ner igen ååååååååh! Och så ut med han en sväng så att han skulle vara lite mer rastad och kanske lite trött igen enligt mina falska förhoppningar.

Men sedan tog jag ju med honom upp på mitt rum igen och Enso lade sig på sin fäll på golvet och jag i sängen. Så precis lagom när jag hade släckt lampan och lagt mig riktigt skönt så sätter det igång igen... Han försöker gräva sig igenom golvet ska tokbita i sängen och sängben. Springa och riva ner saker från nattduksbordet, bita hål på en fotcreams tub. *Och sätta sig på golve och försöka lugna ner honom och gosa lite var inte en tanke på, utan då vart man bit och riv offer istället.. Sedan tog jag upp honom i sängen för då brukar han lugna ner sig och lägga sig när han har svårt att komma till ro på morgonen.. men IKKE,  utan då skulle det grävas i sängen, bita matte i ansiktet osv. Så plask ner på golvet igen!

Efter han hade levt rövare en stund till så somnade han faktiskt! yeeeeessss. Så jag fick mig någon timmes sömn till. Till att vakna av ytterligare lite gnäll..


Men efter att jag ätit lite frukost (instängd ivardagsrummet för att inte bli sönderpåhoppad, eller få tinnitus) så bestämde jag mig för att ge mig ut på en liten tur och vara lite rolig så att han kanske skulle tycka om mig igen, skämt osido för att jag skulle tycka om honom igen... Så tog med mig lite leksaker och godis och så gav vi oss iväg. Och då var han en liten ängel. Gick fot hela tiden i kopplet och när han var lös var det full koncentration på mig. Han var jätteduktig på loss med leksakerna, och han hämtade dem när jag kastade. Och vi övade även lite sitt-ligg stanna kvar.. Och det gick bra! (nu kan han ligg utan att man visar med handen, (oftast iallafall) lycka!! ).

Så efter det så var han inte längre till salu..
Och nu ligger han och sover, så då tycker jag om honom ännu mer! ;P


Huh, Eller jag tycker alltid om Enso.  Men imorse var han inte okej! Och en kombination av att jag inte mådde bra och var trött och han visade upp en värsting sida som han aldrig gjort förut så blev det lite jobbigt ett tag..




Kommentarer
Postat av: Sara

Oooh, I know that feeling. Vad hände med att hundarna alltid ska känna på sig när matte mår dåligt och då ligga som ett ljus bredvid sängen (eventuellt hämta lite te)?

Texas kör snarare med taktiken att få matte så sysselsatt att hon glömmer hur sjuk hon är (alternativt glömmer varför hon skaffade hund).



Ja, det där med sysselsättning är klurigt. Jag funderar på att köpa en sån där klump som man kan stoppa specialkakor i som hunden sedan ligger i timmar och gnager på. Värt ett försök? ;)

2009-10-21 @ 13:00:50
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Carina

hihi ja ibland är dom små djävlar. Men jag har tur för Enzo biter väldigt lite i saker han inte får, förutom Tyson då som han tuggar på rätt ofta :-)

2009-10-21 @ 13:01:38
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Sara

http://shop.brukshundcenter.se/product_info.php?cPath=90&products_id=260 där finns en bild på en sådan "aktiveringsklump". Kokosnöt lät annars som en jätterolig lösning. Känns som att Texas skulle drunkna i kokosnöten som nästan är större än honom ;).

Definitivt värt att prova dock. Vad som helst förutom köksstolarna!

2009-10-21 @ 13:38:46
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0