Sörby

Ja, Sörby. Det är där min mormor och morfar bor.
Inte långt ifrån där jag bodde som barn (tills jag gick i ettan). Och där jag tillbringat myyycket tid, när jag var liten och mindre än jag egentligen velat som stor.

Underbart litet ställe på landet med stor trädgård, hagar, skogar, gärden och en sjö alldeles runt husknuten.


Huset, och ett av uthusen + pappas bil, som förde mig, Erik och Enso
dit.



Från andra sidan, och nu har även solen tittat fram.



Grus, och det är vad de har runt huset.. Undra hur många grusstenar som morfar plockat som hamnat i gräsmattan när vi for fram där som barn...



De har något så kulturellt som utedass... Alltså ingen vanlig toalett, inte heller någon dusch. Fast de har faktiskt varmvatten nu. ;P.. haha. Fast tro inte att de är några snuskpellar, för de åker faktiskt in till stan och duschar några gånger i veckan. Och på sommaren så har de ute dusch. Annars så kan man få sig ett bad i baljan framför spisen. Ska tillägga att de har vedspis! ;d


Omgivningen.



Omgivningen.



Omgivningen..



Morfar och Enso..



Mormor och Enso..

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, vad härligt det ser ut! Måste vara en dröm att kunna ta med vovven dit för att springa runt.



13 kg, stora pojken! Vad tror du blir vuxenvikten?

Texas vägde 2,6 kg i söndags och har växt nästan ett halvt kilo i veckan men jag tycker att det börjar bli dags att avta nu ;).

2009-10-28 @ 14:38:25
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Carina

Vilket härligt ställe. Fast jag hade nog inte stått ut med att bo utan dusch och wc inomhus. Fast jag hade kunnat bo där på sommaren

2009-10-28 @ 15:51:14
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Sara

Oj wow, han blir verkligen stor! Perfekt styrketräning då ;)



Jag har ingen aning om vad Texas hamnar på. Det är ju det kluriga med blandraser. Uppfödaren gissade på 3 kg men han är redan 2,6 så det känns osannolikt. Kanske blir han 4-5 kg eller så.

Vi satsar på lägenhetsstorlek i alla fall ;)

2009-10-28 @ 16:15:10
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0