Gud, jag hinner inte med.

Nej, jag hinner verkligen inte med.
Nu har jag haft Enso i fyra veckor snart. Och jag har ingen aning om vart tiden tar vägen. Han har blivit så stor och växer så fort. Känns som om man knappt har hunnit blinka dom här första veckorna, eller första månaden rättare sagt. Man har varit så uppe i att allt är nytt, man vill att allt ska vara bra. Det ska vänjas vid borstning, kloklippning badning, koppel osvosv. Passa så att det inte händer olyckor inne. Springa upp på morgonkvisten och ut och kissa. Vakna mitt inatten av att han är tom i magen. Plocka bort fästingar - oroa sig för sjukdomar.  Öronen börjar inte resa sig va? inte äta dittan och dattan.

sweeeeeeriiiip, nu spolar vi tillbaka så att jag hinner njuta av min älskling från början igen va?
Shit man kolllar på bilder från när jag nyss fick hem honom och jämför med nu. Det är ju så himla stor skillnad!
Men han ska ju bli stor somsagt, och alla är vi nybörjare någon gång.









slickslick, ser ut som jag försöker rycka bort huvudet. Men jag tycker det är mysigt. bara ögat som inte återhämtat sig efter senaste slickningen och ser ihop möjsat ut.





Enso fick duscha lite ikväll med, Så att han är fin och fräsch igen! ;D
Provade ju att föna honom med nu, så att han vänjer sig vid det. Gick jättebra! :)
Sedan så hann matte inte riktigt med när hon skulle plocka ordning på allt snabbt som ögat, eftersom en viss brorsa *känn dig inte träffad erik* tjatade hål i huvudet på en. Så då blev det både en och två pölar. Så bara in igen och tvätta av tassarna. För såklart skulle Enso dra en tango runt i kisset innan man fick tag i honom. Och jag kunde inte riktigt släppa att han skulle få kiss direkt på hans nytvättade tassar, så bara tvätta av dem igen ;D två gånger.

Ibland skulle man vilja säga, Enso jag vet att du är jätte kissnödig, men kan du kniiiipa 2 sekunder till ?;D
Även fast han oftast säger till när han ska ut, eller man ser det på honom så hinner man inte alltid med. Fast jag ska absolut inte klaga. För det går så bra så! :) Var ju nästan 1½ vecka utan kissande.Och så kom det lite i mån,tis. klarade igår och ikväll pga mig. :) lets kämpa.

Fast jag tycker redan det märks att han inte behöver gå ut riktigt lika ofta som i början.




Åh, min lilla skrutt.
Du är det bästa som finnas!


 
Vad håller du på med matte? eeeeeh.. smakar lite bara!


Kommentarer
Postat av: Carina

Tiden går fort när dom är små och dom växer så fort. Ibland känns det som dom har växt flera cm på en dag hehe. Så gullig han är på fotona, ja även du ;-) hehe. Det är så skoj när dom är små och busiga och hela tiden hitar på en massa och utvecklas i ett rasande tempo.



Jag har haft 2 hundar innan dessa två små busfrön. Min första var en blandras mellan 4 raser, en riktig gatukorsning :-) och min andra hund var en släthårig foxterrier. Nu har jag ju en Chihuahua och en Mittelspitz och jag känner att dessa raser är helt rätt. Det är inte lätt att välja ras om man kanske inte känner någon som har en. Det är mycket som ska stämma och inte bara utseendet.



Ha en bra dag, kram

2009-09-25 @ 05:48:22
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Trican

Jo, jag var och hälsade på henne när hon var fyra veckor. Hade det varit närmare så hade jag såklart åkt dit flera ggr. Det känns som om de flesta renrasiga hundarna ligger runt 10.000:- kronor. Men det är inte klokt vad allt runtomkring kostar. Bara förskrinngen går ju på ca 1700:- om året. Men det är det ju säkert värt i slutändan (även om det just nu känns väldigt tungt här:S).

Ja, det snackas ju om att en valp inte ska stimma och springa för mycket, jag är exempelvis jättenervös för att hon hoppar ner från soffan och såhär:S

Hmm, ja tiden går fort, imorgon är det en vecka sedan jag hämtade Tila:S. Så han har bara varit hos dej i fyra veckor. Var han 8 veckor när du hämtade honom?

Kram

2009-09-25 @ 08:32:29
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Trican

Puss på sötnosen=)

2009-09-25 @ 12:49:51
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Carina

Det är kul när man hittar "rätt". Man träffar ju en del som har valt fel och det är inte så skoj. Min förra hund, släthårig foxterrier, var helt fel för mig, så uppfödaren hjälpte mig att hitta ny matte och husse. Denna gången ville jag inte göra om misstaget.



Jag visste att jag ville ha en liten hund, men kort/slätpäls, ingen jakt, då blev det chihuahua och mops kvar och då åkte vi och hälsa på hos en chihuahua uppfödare och både jag och Tim blev sålda på rasen. De är så supergulliga och keliga. Inte svår att lära heller.



När vi sen börja snacka om att köpa en hund till ville jag ha en annan ras som var lite större. Fortfarande ingen med jakt i men pälsen kunde vara lite längre. Så jag börja söka lite på internet och snubblade över rasen Mittelspitz som ju inte är så vanlig. Tog kontakt med en uppfödare som otroligt nog oxå väntade valpar när som helst. Hon berättade om rasen och vi åkte dit... japp så var jag fast igen hehe. Mittelspitzen är en glad hund som är väldigt lättlärd och är lätt att ha att göra med. Helt underbara med andra ord. :-)



Ha en bra kväll. Kram

2009-09-25 @ 19:12:57
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0