På bättringsvägen.

Med förkylningen och det är sköntskönt!
Har städat lite idag, vilket var välbehövligt. Dras ju in lite grus och sand och annat småskit. :)


När jag var inne och städade så var följde Enso med pappa ut i trädgården.
Och Enso forde omkring som vanligt och gjorde kullerbyttor. Men så hade han tydligen plötsligt gnytt till. Och sedan haltat lite och inte riktigt ville stödja på vänster framtass. Pappa roppade ju ut mig och jag kom direkt (har jag ngn gång varit så snabb?)

Enso hade lagt sig ner på gräset. Och verkade inte vara någont större fel på honom. Jag klämde och kände igenom hela honom och ingen reaktion. Kollade även alla tassar så att det inte hade fastnat någonting i/emellan trampdynorna. Men inget där. Så jag försökte få upp honom och gå lite. Vilket han gjorde, fast det syndes ju markant att han haltande. Så det blev in och äta för honom (tolvmaten) och sedan ut en snabbis i trädgården så han fick göra ifrån sig.

Sedan bar jag med honom upp på mitt rum, och så fick han komma upp i sängen (hör och häpna, första gången sen han kom hem hit) för tänkte att han skulle få ligga mjukt. (vet att jag är en tönt, han har det ju minst lika skönt i sin hundbädd) Menmen.

Där lade han sig och sträckte ut sig intill mig. Somnade nästan direkt. Och jag kände igenom hela kroppen och pillade. Ingen reaktion. Så då fick han helkroppsmassage. Tänkte att om det är något liten streckning så kunde det ju vara skönt och mjuka upp lite. Och det var ingen svullnad ngnstans (inte än iaf, ska såklart kolla och känna mer sedan, när han vaknat igen). Så det blir nog bra ska vi se (intalar mig själv) bara att man blir ju så nojjig.
Så jag avvaktar lite, annars blir det att fara iväg.

Min lilla Enso pälskling <3

Jag som hade tänkt att han skulle få en liten rengöring idag. Tvätta av han lite och klippa klorna.
Men får se hur det blir med det. huh :/



Så nu ska vi tänka på något annat som är lite roligare..
IMorgon Fyller Filip 19 år! :) Så grattis till honom.
Vi (Jag & Enso) ska dit imorgon, hem till hans föräldrar och fira lite.
(Om Enso är okej förståss.) Så jag måste fixa och slå in paket med. Yepp.



Och idag är Enso tio veckor! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0