Rumsrenhet

jaoe.

Från när Enso kom hem till mig så fram tills han var 10 v. Så blev det max en kisspöl inne om dagen och det gick dagar då det inte blev någonting. Alltid somsagt blir det ju när man tänker att "jag ska bara".. Hehe. Men tycker att det fungerade över förväntan. Vilket säkert berodde på att man var mycket på sin vakt och gick ut ofta.

Men Enso började snart att säga till mer och mer.. Och Fram tills idag så har vi klarat oss utan olyckor inne i drygt en vecka. Men så förut för en stund sedan så blev det lite kiss. Och man blir så irriterad på sig själv att man inte orkade gå ut. Hade varit ute med enso efter att han ätit sen gick jag in med honom och sedan inom loppet av 40min så var jag ute tre gånger för han gnällde och sa till. Och alla gånger kissade han direkt när vi kom ut. Och sedan gick i in igen. Sedan när han började igen och säga till, så tänkte jag att nee det kan inte vara dags igen. Så jag lät det vara. Men ack så fel! två sekunder senare så stod han där och lättade på trycket.

Ibland så blir man trött på sig själv. Det som hade gått så bra ;P
Fast jag är så medveten om att det gått väldigtväldigt bra hitills, osvosv. Så blir man ändå irriterad på sig själv.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad kul att det gått så bra med rumsrenhetsträningen. Här har det inte gått så bra, lille Enzo säger inte till så det gäller att gå ut med jämna mellanrum. Bara att kämpa.



Helgen har varit bra, underbart väder fast nu var det dax att börja jobba idag efter en vecka ledighet så det känns lite tungt.

2009-09-21 @ 19:07:09
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Carina

Enzo gillar oxå golvet mest, tror det är för de har mycket päls båda hundarna. Tyson ligger gärna i bädd men han har ju inte så mycket päls och fryser rätt lätt. Men ibland lägger sig Enzo hos Tyson för han vill mysa lite med honom :-)

2009-09-21 @ 21:48:49
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: sandra

Föresten har glömt att fråga vilken kennel han kommer ifrån :)

2009-09-21 @ 22:46:05
URL: http://www.roughcollies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0