Snörvel. huh, och massa hat på fästingar.

Suck på min förkylning.
Borttagandet av fästing på Enso gick inte så jätte bra. Den satt ju as lurigt inne i örat.
Och så är det ju massamassa hår där. Och jag började få mer och mer panikkänslor när vi inte fick bukt på det. Man vet ju hur farliga fästingar kan vara. Och vill ju inte att något farligt ska hända min lilla älskling,
Menmen, fick iaf bort en liten bit utav den. Fast inte hela. Typ huvudet som satt kvar.
Inte bra, eftersom man även hört att det är viktigt att få bort huvudet.
Och snart ville vi inte bråka mer med Ensos öra, vill ju inte att han ska få dåliga vibbar av att man pillar med öronen. Och med fästingborttagaren gick det inte, och pincetten var inget vidare. Så mamma åkte iaf iväg till apoteket och skulle köpa ny, och prata med dem. Han på apoteket sa att vi skulle låta det vara, men hålla koll på så att det inte blev väldigt rött och svullet osv. Men jag kände mig fortfarande inte lugn, så det fick bli telefonsamtal till veterinären, de bör ju ändå veta?

Så talade om läget, och hur lite Enso var osv.
Och hon sa att det bara var att låta det vara, så skulle det bli en sårskorpa sedan som man kunde pilla bort. För då skulle det som var kvar av fästingen följa med det också.. Frågade flera gånger om vi inte behövde vara oroliga och hon sa med säkerhet att vi inte skulle vara det.

Kändes skönt!


Men blir ändå att hålla extra koll, på både allmäntillståndet och örat.
åh, min lilla Enso. <3


Nu ska jag springa ner och kissa Enso, sedan blir det vetekudde och en kopp med honungsvatten i sängen.
Vore ju iof väldigt mysigt att krypa ner med Enso i sängen.. Men det blir det inte :/ (starkt av mig)
Måste faktiskt säga att jag är väldigt stolt över mig själv som klarat att inte ha honom i varken sängen eller i soffan. Visst vore det jättemysigt att ligga och gosa med honom i sängen nu.
Fast jag vet att jag får igen det sen, för när en stor hårig luns som har varit ute i regn och lera kommer upphoppandes i sängen.

Istället har jag gjort en provisorisk bädd på golvet som jag allt ofta nyttjar! :)
Där kan vi ligga och sussa ikapp.


Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0