Veterinär besök.

Var det idag, och det gick jättejätte bra! :) Det var ett jätte mysigt ställe och EnSo skötte sig exemplariskt!
Att ta sprutan var över på två sekunder. Fast jag var tvungen att fråga veterinären om hon tyckte Enso var i bra hull och så. Så hon kände på honom lite haha. Hon sa att han var en Perfekt valp! Då växte jag några centimeter.

Jag bad även att få recept på kortison, så man kan ha med sig ute i skogen ifall oturen skulle vara framme.
Så det åkte jag och hämtade ut på apoteket sedan. Och då fick jag se att det stod Enso med Z på receptet. suck.:/ haha. Så det får jag lov att säga till om när jag åker dit nästa gång. (vilket jag hoppas dröjer.) Lite småsak med det störde mig ändå, de kunde ju frågat om han stavade med Z eller S. Fast antar att de flesta som heter Enso, stavar med Z. menmen.

Vaccinationen kostade 400kr och kortisontabletterna kostade 60kr (30st)

Och det är så kul att Enso tycker om att åka bil och så nu. Det känns så bra är amn ser att han njuter och är avslappnad, tillochmed så pass så att han somnar.



Här kommer lite bilder:


Enso i sin bur i bilen! visst är han vacker :)




Den här djurkliniken ligger mitt ute på landet på en gård. Och där har dom får med. Det tyckte Enso var jätte intressant. Undra om man ska prova på fårvallning när han blir stor? vore ju iof ganska intressant att se han harbeta med det rasens ursprung är. Sist men inte minst måste jag ge en eloge till mig som fotograf som fick med ett halvt får och en halv hund.


Kommentarer
Postat av: Carina

Vad skönt att det gick bra att få sprutan. hehe de trodde kanske att det var min Enzo som skulle ha tabletterna... :-)

2009-09-25 @ 21:11:50
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Elin

Vilken sötnos! Skönt att det gick fort me sprutan. :)



trevlig helg!

2009-09-25 @ 22:43:46
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Trican

Vad härligt att verinärbesöket gick kalas bra=).

2009-09-26 @ 09:56:36
URL: http://www.metrobloggen.se/tila
Postat av: Trican

Jaa du, varför valde jag samojed. Många som frågat mej det men jag har egentligen ingen superbra förklaring. Det är väl så att jag alltid har tyckt om rasens utseende och sedan när jag läste på lite extra om den så tyckte jag att den lät som att den skulle passa mej. Jag kan ju bara hoppas och göra så gott jag kan och se om hon blir som jag tänkt mej. Bollen ligger ju hos mej.

Varför collie?;)

Kram

2009-09-26 @ 09:59:32
URL: http://www.metrobloggen.se/tila

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0