Sharpman

Yes, sånt litet paradis för en sådan som mig. Fast bara om man vill bränna pengar.
Vilket jag givitvis alltid vill på min lilla pärla. & idag blir han ju trots allt 6 månader. Alltså stor, vilket innebär att han måste ha ny mat och vattenskål. Han är ju stora killen nu liksom, så en dyr på ställning is the shit!

Och med tanken om att vi bara skulle inhandla mat&vattenskål, eftersom jag vet att de kostar skjortan och halva slipsen... Så bar vi oss iväg!

Enso fick såklart följa med, vad är liksom bättre socialträning än att följa in i en affär, full med både vovvar och människor? nä precis, inget! & vem skötte sig exemplariskt om inte vår lilla Collie? Bara när matte smög iväg bakom några hyllor ur sikte kunde det komma ett litet gnäll.. Men jag hann ju kika ut grejer för framtida bruk och jämföra lite priser i mitt huvud. Tummen upp!

Och nog kom vi hem med ett par matskålar på ställning, men även lite till!


Vi är påväg! ;D



Vi är framme!



Inköpen!


Mat & Vattenskål på ställning 327:-, (Ställning 149:-, skålarna 89:- styck.)



Nytt utställningskoppel, det behövs ju? har ju ett i vitt innan, fast det är smalare.. för smalt tycker jag. Sedan har jag ju ett i svart med, och hur snyggt är egentligen svart mot den vita kragen, inget vackert! haha. 49:-
finfint!, ni ser det ju på bilden i ett annat inlägg där Enso skryter om sin vikt.



Tuggrullar, de är faktiskt ganska stora. & lätta att bryta av, så vips kan jag ha 20 istället för 10.
lagom mumsbitar till Enso, och sjukt billigt 29:-, på City cross kostar ju 1 st 9:-. Absolut bra att ha!



Grisknorr och grisöra, mums! hoppas vi. Eller hoppas jag att Enso tycker.
8:- grisknorr, 9:- grisöra



Ett ben, bilden är kanske lite missvisande, det är ungefär lite drygt 2dm långt brett och kraftigt.
Detta skulle Enso egentligen inte ha, då jag fått för mig att han inte gillar dem, men när han sniffade på det så kunde jag ju inte låta bli att köpa ett till honom. Ett måste eller hur? han blir ju faktiskt 6 mån. 19:-



Bajspåsar, detta är ju iallafall NÖDvändigt. Stora och bra med handtag. 19:-
Valda med omsorg, bra kvalitet.



& så lite lösgodis såklart. Blandad kompott som husse (FAKTISKT) köpte till vår Enso! ;D
20:-

Kommentarer
Postat av: Sara

Ooooh, vad jag älskar hundshopping :P. Du med, ser jag ;)

Tänk att Enso-plutten redan är ett halvår. Shit! De växer fort, de små grynen. Blir det kastration för hans del, förresten? Iofs behöver de väl bollarna inför utställningar och sånt...

2010-01-02 @ 22:08:20
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Finns inget roligare än att handla åt hundarna... fick presentkort på djurmagazinet i julklapp som jag sitter och suger på, snart bär det av.. Synd bara att man inte får så mkt för pengarna, allt är ju snordyrt. När jag köpte ställningen och två skålar (mkt lik den på din bild) så kostade kalaset 500 spänn tillsammans, 150 spänn per skål och 200 för ställningen. Det var på den tiden då jag hade EN hund och inte behövde tänka på kostnaderna på samma sätt... nu ska ju allt tripplas om man vill köpa en grej :-) Sen har jag blivit bättre på att jämföra priser på hundgrejer, förrut var det bara och enbart Djurmagazinet jag handlade från men nu kollar jag mer på nätet... även om det man handlar i butik är säkrare på sitt sätt.



Bajspåsar "Vald med omsorg" vilken slogan by the way. Helt enastående ;-P vilken köplust man får haha.

2010-01-03 @ 01:27:22
URL: http://[email protected]
Postat av: Carina

Grattis Enso, tänk vad tiden har gått snabbt. Vad kul att shoppa till hunden, blir alltid så dyrt när man går in i en djuraffär hehe vill ha allt. Alltid snyggare med ett utställningskoppel som matchar hunden tycker jag.

2010-01-03 @ 11:13:26
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0