Utställningen.

Japp, nu är vi Hemkomna iallafall!
& Enso skötte sig över förväntan i ringen, han travade fint och stod stilla!
Han skötte sig även bra utanför, även fast att han verkar vara den enda folk och hundtokige Collien. :)


Enso var dock själv i sin klass och tävlade bara mot sig själv, men han fick 1:a pris fast inget HP :/
Vilket beror på hans bakdel. FAst jag var ju förberedd så jag vet om det!


Här kommer Ensos kritik:
Maskulin hund m rätt bra huvud & ögon. Smal u.k. & brett placerade öron. Bra ben och tassar, Kort hals, Branta skuldror. Mkt kohasig & underställd bak. Tung i kroppen. Utm päls och svans. Går med alltför korta trånga rörelser. Mycket trevligt temperament!

Även här så väljer jag såklart att fokusera på de positiva delarena, det andra finns ju fortfarande chans att det växer till sig eller att man kan jobba med så det blir bättre.

Stoltast är jag över Mkt bra temperament! :)

Men än kanske inte utställningsäventyren är över, Måste ju prova igen när han vuxit till sig lite till.
Så länge får vi träna bakdel och dra ut tänder.

För han har nämligeni inte tappat tänderna som han ska, vilket nu har lett till att han fått nästan dubbla hörntänder, de andra är alltså påväg upp, men de andra sitter kvar. Vilket jag har vetat om med hoppats att det skulle fixa sig av sig själv. Men nu påpekade även domaren det och sade att det kunde vara bra att hjälpa honom på traven med dem så att de inte blir felställda. Så får bli att slå en pling till fru veterinär & se vad hon kan göra åt saken!


Lite bilder hittar ni hos sandra som även var där med deras otroligt vackra Chrome!
De blev BIR så stort grattis till dem! :)



Här kommer lite Bilder som jag fått av Sandra, Tack så mkt!!















Kommentarer
Postat av: sandra

Om du loggar in på msn kan jag skicka lite bilder på enso =)

2010-01-16 @ 15:54:25
URL: http://www.roughcollies.blogspot.com
Postat av: Sara

Ah, gud vad kul!! Mycket bra temperament är ju bra mycket viktigare än att ha en "korrekt" hund utseendemässigt. Och utmärkt päls! Hello! Jag tycker att det låter super. Var jättenöjd! :D



Tack för fodertipsen! Ska kolla upp allt och se till att Texas får det bästa möjliga!

2010-01-16 @ 17:58:27
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: sandra

Enso var jätte duktig idag på utställningen och visst har han mycket trevligt temperament :)! Ska bli kul att se hur han utvecklas längre fram och så kanske vi kan åka på mera utställningar tillsammans :D.

Han är så fin din Enso !

2010-01-16 @ 18:19:43
URL: http://www.roughcollies.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie

Trevligt temprament är en jättebra kommentar att få, då ville han ju visa upp sig också och som vissa (få) hundar jag sett, streta och slänga sig i kopplet och det är INTE kul att se.. :-( Jag har ju också Texas och bakdelen -lite vinglig, men det växer till sig!! Tänderna är lite knepiga, fick själv rycka ut Texas tänder när det inte ville släppa. Börjde med att röra i dem, vagga och sen försöka dra försiktigt. De lossnade ganska lätt efter några gångers försök (tror jag höll på till och från i två dagar). Men vetrinären blir nog ett måste om de sitter benhårt... Förresten fina kort från utställningen! :-)

2010-01-17 @ 00:11:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Carina

Det gick ju bra, aldrig fel med första pris :-) och kritiken var det inget fel på. Drog ut Enzos hörntänder då han fick dubbla och jag var rädd att han skulle få fel på betet. Hoppas de trillar av sig själv

2010-01-18 @ 21:39:51
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Marie

Hejsan på er! :)



Är allt bra?



Läste att domaren sagt att Enso var kohasig..har du någon bild på honom där man ser honom bakifrån? Undrar om inte min är det också litegrann men jag har liksom inget att jämföra med så jag vet inte.. :/

2010-01-21 @ 14:25:40
URL: http://smirran.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0