Arga hundar

Varför finns det arga hundar? och varför blir de så arga? det undrar jag.
När Enso och jag var ute i morse och gick så mötte vi en dam med en stor hund. Vi möttes på cykelbanan, jag hade Kopplat upp Enso när jag såg att de kom och höll honom i kort koppel vid min vänstra sida. Hon likadant med sin. Det gick bra ända tills vi möttes precis. Då hoppar den stora hunden till mot Enso och gör utfall, morrar och skäller. Vi gick bara vidare och ingen skada skedd. Medans den andra hundmaten muttrade hundjäkel åt sin leo.

Varför ska hundar behöva bli så arga? och inte tycka om andra hundar.
& vissa tycker inte om tikar, vissa inte hanar osv.. vissa inte valpar, vissa inte gamla?

Stackars alla dessa ägare, som måste ta omvägar när de möter en annan hund. När de gång på gång får be om ursäkt och skämmas.



Kommentarer
Postat av: Elons matte

Kan till viss del förstå detta, eftersom Elon är lite som han är. Antingen har hunden växt upp utan någon lydnad eller också, så har den som liten blivit skrämd på något vis, sedan finns det ju hundar som av naturen är aggresiva, de kanske har ont på något vis, då försvarar de sig på ett visst sätt. Sedan kanske det är som maken säger, att hundar har ett visst minspel sig emellan som vi inte förstår. Det kanske är så. Ska du vara med på utställningen i Vreta ?

/Elons matte

2010-03-18 @ 20:45:51
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Evelina

Osäkerhet är en stor del tror jag att det är..

2010-11-03 @ 19:46:11
URL: http://froknarnatapper.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0