Kaffe, kaka och hundskit.

Nu sitter jag här och dricker mitt kaffe, med en lite chokladboll till. :) sitterfint sissodär efter en kycklingsallad som jag åt till lunch förut. Tack pappa!

Men det jag egentligen skulle skriva var, Fy Mjölby kommun!
På min promenad idag, mellan Sya och Mantorp. På en nylagd cykelbana (gjorde förra året) Där det går många hundägare, springer löpare och promenad människor. Superhärlig väg. MEN! Det ligger som på så många andra ställen hundskit längs vägen. HUNDÄGARE LÄR ER PLOCKA UPP!
Det är min första pik. & Här kommer den andra, egentligen ännu större.

* Enso och jag gick ju genom Sya, Där hann mitt lilla troll inte skita mindre än två gånger. & Jag som håller i änden av kopplet plockar naturligtsvis upp! Fast är det något som jag inte gillar så är det att gå och släpa på hundskitpåsar, då jag gillar att ha båda händerna fria, så att man kan ha kopplet i ena, och belöna med andra. Men jag tänker att det kommer nog en tunna snart. MEN IKKE! Under hela vägen, från Sya till Mantorp så fanns det inte en enda tunna! & Det är 3,5 km. i 3,5 Km gick jag och släpade på dessa påsar för att slutligen slänga dem i vår sopptunna hemma, i vårt garage. FY SKÄMMES. Jag såg många som tröttnat på att hålla påsarna då det låg påsar slängda längs vägen. FÖR SJUTTON MJÖLBY KOMMUN ORDNA HUNDSKIT TUNNOR.

Kommentarer
Postat av: Carina

Det var dåligt att där inte var en ända papperskorg, kanske därför många inte plockar upp. Fast här har vi riktigt många papperskorgar med jämna mellanrum och ändå ligger det skitar överallt. Det är så otroligt dålig stil att inte plocka upp efter sig. Hoppas ni får en bra fredagskväll

2010-03-26 @ 20:02:01
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/
Postat av: Elons matte

Tycker det är dåligt över lag och på vissa ställen står de jättetätt och på andra ställen finns inga alls. Jag äcklas av all hundträck som ligger även här längs med hela gatan. Hör till de som plockar upp om Elon lägger sina korvar så det stör. Plockar ej upp nere i diken eller i skogen.

/Elons matte

2010-03-26 @ 22:18:13
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0