Brukshundklubben & nytt staket.

I  eftermiddags var jag såklart tvungen att åka ut till brukshundklubben och träna lite. När jag ändå hade ångan uppe från förmiddagen och så ville jag känna mig riktigt taggad på träningen samtidigt som det viktigaste var att jag fick känna att min tillit till Enso still going strong.

Drog även med mig mamma, eller drog och drog... hon följde med helt frivilligt! DEt har varit tätt med assistenter på mina träningar, bortskämd är vad jag är. Lite överkurs att ha med någon som bär grejerna åt en. Hehe.

Men vi tränade lite olika moment, & busade massa. Träningen gick bra. Just nu tränar vi mycket på läggande och ställande under gång. Då Enso är så jäkla seg på att komma ner i läggande, och gärna tar några balanssteg på ställande. Men vi jobbar på. Vi körde även lite inkallningar, åh gud vilken fart han kommer med. Något härligare än detta att se finns inte.Jag lovar!

Vi övade även på sitt stanna kvar, med mkt störningar. Jag sprang ifrån joggade runt hoppade och skuttade, gick över hela planen  osv. Gick jättebra. Ligg stanna kvar däremt behöver det övas lite mer på för där har det börjat krypa myror i röven på grabben. Vilket ofta resulterar i ryggliggande och gormande som tillslut blir ett ställande. Vilket vi inte vill ha.

Vi körde föresten hopp över hinder med, slalom mellan benen, budföring och fotgående. Vi hann med massa. Men körde bara korta moment och så busade vi och gosade massa emellan. Det behöver både han och jag.

Just nu så backar vi lite i våran träning för att bibehållas. & Hoppas på att det befäster grunderna ännu mer. Vi har ju hur lång tid på oss som helst att göra finliret sen. Sådeså!!

Sådär, då har jag fått berätta lite om turen till brukshundklubben.


Sedan var det ju staketet med ja... Enso tog sig ju som sagt friheter igår och trängde sig genom våran häck. Jag som trodde att den var tillräckligt tät för att borthålla sådana frestelser hade tydligen fel. Så därför fick händiga jag åka och införskappa pvc nät (grönt) och natursköna bambupinnar, för det ska ju inte bara vara funktionellt utan snyggt också!:) Sedan har jag under kvällen satt upp det längs med  häcken, eller snarare halft i häcken kan man säga. Men bra som tusna blev det. Nästan liite stolt över mig själv. Så nu du Enso kan du inte rymma iväg.


Förövrigt så saknas filip som är nere i Skåne och krigar i skogen. Eller ja krigar var till och ta i, han ser till så att alla får mat, vatten, skitpapper osv. Sådeså. Min lilla försörjningsnubbe!

Kommentarer
Postat av: Carina

Vad skönt att det gick bra när ni var och tränade själv. Man behöver det positiva efter en lite negativ tur för att kunna gå vidare på ett bra sätt. Duktig du var att sätta upp staket, skönt att ha det gjort och kunna slappna av när Enso är ute :-) ha en bra dag

2010-05-24 @ 05:49:06
URL: http://tysonochganget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0