Jag är visst bra på något,

Och det är att skjuta saker framför mig. Jag tycker att jag går i slow för tillfället. Men varför ska man ta tag i saker när man kan vara ute och ränna med hund? nä precis.

Ullareds resan gick bra, Enso drog hem en ganska stor pott. Vilket han verkar vara tillfreds med. :)

Igår kväll var Enso och jag iväg på hundpromenad i Mjölby, ca 2o-25 ekipage som begav sig iväg på en härlig skogsrunda. Underbart! Efteråt tränade Enso och jag lite sitt,ligg stanna. & Några inkallningar.

Idag började vi dagen med en skogspromenad. Sedan åkte jag iväg och handlade lite presenter till bror som fyller i veckan som kommer. Samt även storhandlade mat till familjen. huh, säger jag bara. Efter det var jag helt slut. Så fick ta en liten snabb vila.

Sen nu ikväll har vi varit en sväng uppe på klubben, gick en runda i skogen först. Sedan så tränade vi lite olika. Med störning från massor kossor som går i en hage precis intill. Springa genom tunnel fick Enso göra, det gick bra. Han har tyckt att det varit lite läskigt förut. SEdan blev det hopp över hinder, bestående av omkullvälta träd, staket och hinder. Även lite ligg, sitt stanna, läggande under gång och fot. Han har lagt av med sitt snabba läggande, måste vi få upp igen! Måste även börja öva med apporten snart. Den tycker han ju inte är allt för rolig... menmen :)

Jag har självklart massa bilder, som såklart är kvar på kameran, som batteriet är slut på. & som jag inte orkat sätta på laddning. Så det kommer nog, som jag brukar säga...

Lördag-söndag blir det heldags jobb för mig. Får jobba igen denna vecka som varit förslappad från jobb, iallafall i hemtjänsten.

Kommentarer
Postat av: Carina

vilken jättestor hundpromenad med så många hundar, måste se rätt häftigt ut när ni alla kommer gående. Synd att här inte finns något sånt. Det är mycket som behövs tränas i lydnad :-) har aldrig tänkt att jag skulle träna det med Enzo förrän vi börja på denna allmänlydnaskursen. Instruktörerna tycker vi ska träna vidare och då blir man ju peppad. Fast kurs börjar troligtvis inte förrän till hösten så det blir att träna lite själv. Kanske möts vi ute på tävlingsfältet någon gång i framtiden :-)

2010-05-07 @ 20:35:42
URL: http://tysonochganget.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0