Piss väder, jag vill ha sommar!

Åh, idag på förmiddagen när Enso och jag var ute och gick våran långis så började det spöregna, och det var inte lite.. Ursch och fy. Men vi traskade på och motionerade. Vi gick grussvängen och när vi var påväg hem så joggade vi. Eller ja, intervaller.. Joggade två lykstolpar, gick en. ända vägen hem från kyrkan. Enso var i Fot position på kommando lös under hela tiden, även när vi mötte folk. Bra jobbat.

Sedan väl hemma så var det tvättning av hund, som sedan dess har legat utslagen på handdukar i groventren. Själv värmde jag mig med lite oboy och smörgås. Sedan har det varit ansiktsmask på. & Nu ska jag hoppa in i duschen. Sedan blir det att ladda inför ett jobbpass ikväll.

Jag jobbade igår med hela dagen, annar så är det lite torrt på jobbfronten resten av veckan.
Men det går ingen nöd på oss ändå. Imorgon ska jag åka in till Linköping och ta tjänstefoto, sedan blir det nog besök hos nära och kära. Sedan är det hundkurs på kvällen åh, så skojj! :D

På torsdag så ska jag bege mig på hunpromenad på kvällen :) Sedan så ska vi fylla upp tiden med lite hundträning och motion. Hejja oss.


Men just nu är Enso inne i en trotsa matte period. Vilket gör att vissa dagar vill man bara gråta, då alllt känns hopplöst. Framförallt när man är på träningar och han bara står och skäller på allt och allla och är helt okontaktbar, även om man kör fram godaste godiset och erbjuder roliga övningar som han kan kalasbra. Igår på den öppna träningen var en sådan dag. Det ända som gick prima var slalom mellan benen och "åtta" mellan benen. Men där briljerade han desto mer.

Men det är bara att bita ihop :) Bäst är han ju ändå, snyggast med.
Det tänkte jag imorse när jag vaknade av att Han stod nedanför sängen och tittade rakt in i mina ögon, lade huvudet på se och kom och gav mig en godmorgon puss!

Puss älskade vovve! <3



Kommentarer
Postat av: Carina

Det där med träning är en prövning här med. Ena gången går det bra andra superdåligt och är där löptikar är det kört. De är ju inne i en ålder nu när det spökar mycket i huvudet på dom så vi får stå ut och hoppas att all träning sätter sig i alla fall och att det blir bra om ett tag. Men visst är våra vovvar goa i alla fall :-)

2010-05-18 @ 19:46:59
URL: http://tysonochganget.blogspot.com
Postat av: Elons matte

Elon är också i en sådan period nu. bara nosen i backen och matte, vem bryr sig om matte ??

Jättejobbigt ibland.

/Elons matte

2010-05-18 @ 21:02:16
URL: http://cockernelon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0