Härliga Söndag!

Åh, jag tycket söndagar är sköna.. Förstår inte, man brukar alltid tycka att dem är jobbiga.. Elelr iof.. lite såhär på kvällen känns det lite vemodigt. Men annars är det härliga dagar.. Man kan ta det lugnt och bara vila upp sig inför kommande vecka. Vilket vi kanske inte har gjort. Men vi har gjort saker vi tycker om!

Klockan 8 imorse for vi iväg ut till Filles morfars stuga för att ta skogen i beaktning. Jag hade gjort frukostmackor och varm oboy. Först gick vi en liten sväng och så Enso fick rasta av sig. Sedan gick vi tillbaka till stugan och filip gick iväg och lade ut två spår, medans jag dukade fram frukosten ute. MYS!

Vi mumsade i godan ro, och en strosade omkring. Sedan när spåren hade legat 45 min ungefär så begav vi oss mot dem. & jag fick gå spåren med Enso, läskigt att hänga med i änden av snöret när man inte har koll på hur spåret går, och vi hade inga snitslar uppe heller eftersom vi (jag ska lära mig) vill kunna lita på Enso och tro att han går rätt. Filip hade lagt ut en leksak i mitten av spåret så att vi visste att vi var på G, och ås fick Enso en lite busstund innan vi for vidare. Och båda spåren gick helt klockrent, sikken galant vovve jag (vi) har!! :) Husse var nog mest imponerad.

Sedan fick Enso söka efter husse i skogen med, och så körde vi lite budföring. Fart det har han min vovve!

Härligt var det, när klockan slog 11 var vi tillbaka hemma och hade redan hunnit aktivera vovve, och fått i oss massa frisk luft. Det kallar jag söndags kvalitet. Och jag bli så lycklig av att se Enso fara omkring pigg och glad lös i skogen! Tyvärr så har han inte kunna få gå lika mkt lös längre sedan vi flyttade hit. Dels så är det så himla mkt människor och hundar ute överallt, om man inte ska dra iväg långt bort. Och så har Enso fått en likten förkärlek till dofter, vilket gör att matte inte alltid har en hund som kommer supersnabbt på inkallning.. Vilket jag känner att jag måste ha när jag går själv med honom i skogsslingan, där massa andra hundägare ocks går :) Främst för att jag är rädd att jag inte ska hinna vara där om det kommer någon annan hund framspringande.. Enso har iallafall hitills alltid lyssnat och kommit när det kommer andra med hundar, men man vet ju inte hur andras hundar är..

Menmen. När vi hade varit hemma och fixat lite och duschat gick vi till Filles mormor&morfar och fikade lite. Då var det minsann härligt, solen sken och det var alldeles lagom temperatur. Och när vi kom hem lagade jag köttfärssås med pasta och supergod sallad. :)


Ska bjuda på lite bilder, fast de är urdåliga. Vet inte . Måste helt eneklt lär oss kameran bättre? ;s


Snyggingen!


Redo att spåra, står och vädrar in.


Hey ho, lets go!


Bus såklart!


Matte jag kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0