Nödvändigt!

åh, jag älskar en ledig lördag. Som har bestått av träning Enso på morgonpromenaden, hmm.. lydnadsmomenten gick sådär.. men i övrigt var han lydig ;p Sedan hem för lite slapp i soffan och intag av frukost, sedan for vi iväg till skänninge, tanken va egentligen att åka till ÖoB (bunkra upp lite tvättmedel & grejer) & sen brukshundklubben för att köra lite lydnad igen (nu jäklar ska det tränas). Men det var bara det att vi var i skänninge en halvtimme innan det öppnade.. Så istället letade vi reda på en tom parkering & där fick det bli lite lydnadsträning. Gick vällhyfsat där med.. Tror Enso är så pigg på allt annat nu när han är på topp igen så att lydnaden inte är så intressant. Ska försöka lägga några spår till honom snart istället, det är grejer tycker han!

Men det var skönt att ha lagt om lite i schemat, för sedan började det regndugga..


....En storstädning senare och en borstad + kloklippt hund, så börjar vi känna oss ganska nöjda med denna lördag. & än är den inte slut, kvällen ska bjuda på lite festligheter då Filles storebrorsa har tagit examen.. :) en innan det, lite fix för mig, medan Enso och husse laddar upp med en löprunda.

Kommentarer
Postat av: Elon och Linus matte

Låter som ni har haft fullt upp i helgen, men roligt och det är detviktigaste : )

2011-04-03 @ 21:40:53
URL: http://cockernelon.wordpress.com
Postat av: Sara

Roligt att ni är igång med lydnadsträningen igen! Självklart blir både matte och hund lite ringrostiga efter en tids uppehåll men det går över så snart man sätter igång igen. Och så är det ju så roligt!



Tjat hjälper tyvärr inte och inte heller motargument och allt det. Till slut återkommer han bara till "Jag vill inte" och det är svårt med motargument på det. Han vet ju att han inte skulle behöva göra något eftersom jag gör allt med Texas men nej, han vill inte ha en stor hund här hemma. Han ställer dock alltid upp om jag ber honom så kanske tror han att det kommer att bli mer för honom med två. Jag vet inte. Jag kämpar vidare...



Superuppfödare har jag, det är min kompis som föder upp. Rasen är Jaktgolden. Det är bara ett perfekt läge just nu i sommar, allt stämmer förutom Nils :P

Såhär snygga är de: http://www.eldflammanskennel.se/

2011-04-06 @ 10:40:25
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Amanda ♥

Hej, var med och tävla om en länkning genom att svara rätt på dagens gåta!

2011-04-06 @ 10:58:24
URL: http://amandabp.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Men vad bra att det löste sig på det viset. Fredag är ju jättesnart och det kommer bli super! Ps. Kom ihåg att lägga ett par kort på bloggen sen, man vill ju se underverket!!!

2011-04-07 @ 00:16:28
URL: http://collieforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0